Specialistka za financiranje in osebni proračun Ana Vezovišek odgovarja na vaša vprašanja, ki zajemajo osebne - družinske finance.

Pismo bralke:

Pozdravljeni!

Pred kratkim sem investirala v kozmetični salon, v katerem delam. Rada bi prišla na zeleno vejo in poplačala posojilo. Delam, da pokrijem stroške, trenutno mi namreč nič ne ostane. Bi lahko dobila kakšen vaš nasvet? Stara sem 23 let in že leto dni imam svoj s. p., da lahko sploh delam. Zelo bom vesela kakršnegakoli odgovora.

Petra

Ana Vezovišek odgovarja:

Spoštovana ga. Petra!

Naj vas najprej pohvalim, da ste tako mladi stopili na pot podjetništva. Malo je takšnih, ki so pripravljeni tvegati zato, da lahko sploh tvegajo. Res, vse pohvale.

Ta odločitev za vas gotovo ni bila lahka, zlasti ne, ker ste očitno za sam začetek morali najeti tudi posojilo. Sicer je danes prepozno, da bi vam govorila o tem, da osebno odsvetujem najem posojila, kadar človek nima že nekih utečenih prihodkov in kadar dodobra ne izkusimo realnosti. Kalkulacije, ki si jih lahko kaj hitro sami naredimo, so lahko zelo zavajajoče (npr. število strank pomnožimo s povprečno ceno na storitev in dobimo prihodke, odštejemo predvidene stroške ...).

Zakaj ne? Ker je realnost v podjetništvu popolnoma nekaj drugega. Kot nalašč se v praksi izkaže, da so stroški poslovanja višji, kot smo jih predvideli, da je število strank bistveno nižje od pričakovanega itd. in da cena naših storitev ne more biti takšna, kot smo si jo zamislili. In potem se naenkrat vse poruši. Položnice se začnejo kopičiti, banka nas terja za zamudo pri posojilu, prevzemati nas začne strah pred neuspehom in izgubljati začnemo energijo za tisto, kar je najpomembnejše in kar nam prinaša denar – energijo za stranke.

Kaj zdaj?

Ta trenutek je najpomembneje, da si naredite natančno evidenco (popis) vseh prihodkov in odhodkov v zadnjih najmanj šestih mesecih. Tako boste videli, kakšna je vaša realna slika. Kolikšni so vaši dejanski odhodki in kakšni prihodki. Potem se lahko lotite optimizacije odhodkov na eni strani in obenem začnete razmišljati o povišanju prihodkov na drugi strani. Če že danes težko plačujete obveznosti, se nemudoma pogovorite z vsakim upnikom posebej. Nikakor se ne zapirajte vase in skrivajte pred njimi! Preglejte stroške materiala, najemnine, posojila in jih poskusite znižati.

Na drugi strani pa poglejte, kje vse izgubljate denar? So res vaše stranke 'kupile' vse, kar bi lahko? Kdaj ste jih na zadnje sami poklicali in jim ponudili kakšno posebno storitev? Kaj ste v zadnjem času naredili, da bi povečali število strank? Kdaj ste nazadnje preverili 'konkurenco'? Imate cene storitev previsoke ali pa morda prenizke? Ali lahko oddate del prostora osebi, ki opravlja storitve, ki bi šle z roko v roko z vašimi (npr. frizerstvo)?

Pomembno je, da se čim prej odločite in nekaj spremenite, saj trenutno poslovanje očitno ni optimalno. Ko boste dobili prve številke, boste že vedeli, katera smer je tista prava.

Napisala Ana Vezovišek

Ana Vezovišek je specialistka za financiranje in osebni proračun. V podjetju Vezovišek&partnerji strankam pomaga pripraviti individualni načrt financiranja in namesto njih krmari mimo finančnih pasti ter poskrbi, da se varno zadolžijo.

V reviji Lisa pa svetuje in odgovori na vaše vprašanje, če ji ga pošljete na elektronski naslov ana@vezovišek.si.

Več o podjetju Vezovišek&partnerji na: www.vezovišek.si