Učenje še enega jezika je sicer res dodatno delo, vendar se otroci v splošnem ne zavedajo, kaj počnejo. Kdaj pa najbolje začeti z učenjem?

Mlajši je otrok, ko se začne učiti nov jezik, bolj naraven in enostaven je način učenja. Za vse otroke pa velja, da je optimalen čas za učenje tujega jezika pred njihovim dopolnjenim šestim letom starosti, saj otrok z učenjem takrat dodatno spodbuja miselne povezave v možganih in z učenjem uporablja večje število nevronov, kot bi jih sicer.

Zakaj učenje že v otroštvu?

Ellen Bialystok z Univerze York v Torontu pravi, da je sicer učenje še enega jezika dodatno delo, vendar se otroci v splošnem ne zavedajo, kaj počnejo. Do šestega leta starosti učenje namreč poteka po naravni poti, saj možgani črpajo znanje iz okolja in ga pretvarjajo oziroma vključujejo v nove nevronske povezave, pozneje, ko otroci razvijejo logično razmišljanje, pa ta sposobnost zamre. Ob tem poudarja, da je zmedenost lahko le kratkoročna posledica dvojezičnosti, ki s starostjo kmalu izgine.

Dodatna prednost, ki jo otroci pridobijo zgolj v rani mladosti, je ta, da se pridobljeno znanje shrani v dolgoročni spomin, torej jezika, naučenega v prvih letih življenja, nikoli ne pozabimo. Ne maternega jezika ne tistega, ki se ga naučimo v sklopu dvojezičnega učenja.

Tudi strokovnjaki v centrih Helen Doron, kjer otrokom ponujajo učenje angleščine, ugotavljajo, da starši vse bolj prepoznavajo potrebo po učenju drugega jezika že v zgodnjem otroštvu. Metodo Helen Doron prepoznavajo kot do otrok prijazno, saj zagotavlja učenje na naraven način, ob tem pa sledi otrokovemu razvoju in spodbuja njegove miselne sposobnosti.

Globalni trend zgodnjega učenja angleščine

Mednarodno priznana metoda učenja angleščine Helen Doron, katere posebnost je spodbujanje naravnega načina učenja jezika skozi aktivnosti, letos praznuje peto obletnico delovanja na slovenskem trgu.

Priljubljenost metode učenja Helen Doron med starši in malčki izhaja iz poudarka potrebe po zgodnjem začetku učenja tujega jezika, in sicer že pri otrocih od treh mesecev starosti naprej. Učenje v skladu s to metodo temelji na igri in sproščenem ponavljanju ter petju, saj si otroci tako jezik lažje zapomnijo in se ga naučijo enako kot maternega.

Učna metoda pa ni prilagojena samo malčkom v najzgodnejšem obdobju, ampak je primerna tudi za otroke v nekoliko starejših starostnih kategorijah, in sicer od 3 do 6 let in od 6 do 12 let, ter za najstnike v obdobju od 12 do 19 let.

Angleščino poučujejo s pomočjo naprednih tehnologij

Kako izbrati primerne vsebine za naše malčke in jih navdušiti nad nečim, kar se sicer sliši kot 'učenje'?

Tradicionalne izobraževalne ustanove počasi napredujejo tudi v smeri integracije novih tehnologij v svoje učne procese, veliko prednost najdemo v centrih Helen Doron English. Ti namreč v svoje inovativne izobraževalne rešitve zgodnjega poučevanja angleščine za dojenčke, otroke in mladostnike že vrsto let uspešno vpeljujejo interaktivne sodobne tehnologije, kot so obogatena resničnost, interaktivne knjižice za najmlajše, video igrice za najrazličnejše starostne skupine ipd.

Po metodi Helen Doron je namreč ključni element uspeha pri učenju tujega jezika v zgodnjem otroštvu ravno sistematična izpostavljenost jeziku, in to na naraven način. Zvočna kopel, iz katere otrok črpa znanje, se tako ustvarja ravno s pomočjo številnih multimedijskih kanalov, ki jih dopolnjujejo zabavne učne urice v centru, kjer otroci zvoke in besede začnejo povezovati z razumevanjem.

Obogatena resničnost (t. i. Augmented Reality) je način vizualizacije, ki junakom iz knjig vdahne življenje in tako zabriše meje med res­ničnostjo in iluzijo. V sklopu tečaja Jump with Joey, ki je namenjen otrokom, starim od šest do devet let, lahko otroci svoje junake spoznavajo prek tridimenzionalne animacije, hkrati pa jim prisluhnejo, kajti ti tudi govorijo. Tehnologija otroke spodbuja, da ostanejo osredotočeni na snov, hkrati pa jim omogoča, da poslušajo pravilno izgovarjavo ter tako izboljšajo znanje angleškega jezika.

Aplikacija za pametne telefone in tablične računalnike Read and Write, ki je namenjena otrokom med četrtim in devetim letom starosti. Ta omogoča učenje branja in pisanja na zabaven in dinamičen način, saj združuje kar 32 interaktivnih knjig. Vsebine so pripravljene na način, da pri otrocih spodbujajo radoved­nost, ki jih žene k nadaljnjemu raziskovanju gradiv. S preprostim klikom na ilustracije bodo lahko prisluhnili zgodbi v angleškem jeziku, postopno pa bodo spoznali črko za črko, besedo za besedo, nazadnje pa še povezovanje teh v stavčne strukture.

Učitelji uspešne metode učenja angleščine po metodi Helen Doron pravijo, da je največje potrdilo, da je njihov pristop k učenju pravi, zadovoljni starši: "Občutek, ko gledamo nasmejane in ponosne obraze mamic in očkov, ko njihov otrok prvič spregovori v angleščini, je neprecenljiv."