Zelena prestolnica Evrope 2016 in WTTC destinacijska nagrada Tourism for Tomorrow – za trajnostno usmerjenost sta naziva, s katerima Turizem Ljubljana turiste dodatno vabi v Ljubljano. Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana, pove, da je prometna zapora v središče mesta precej pripomogla k sproščeni atmosferi, ki je za turiste magnet, kot tudi butična ponudba.

Petra Stušek, direktorica Turizma LjubljanaSe strinjate, da je zadnja leta od domačinov slišati nemalo pohval o Ljubljani?

Petra: Drži, čeprav turisti velikokrat prej odkrijejo nove stvari ali tudi stare stvari na novo kot mi domačini, ker se nam zdi, da vse že poznamo. Kdaj, ko se kdo sprehaja po Miklošičevi, pogleda lepe secesijske stavbe? Meščani v glavnem hitijo po opravkih.

Dejstvo je, da domačine že nekaj let spodbujamo, da gredo na vodeni ogled po Ljubljani. Navadno so zelo navdušeni, ko gredo.

Tisti, ki ne živijo v Ljubljani, vsi pravijo, kako je lepa, ampak ko je treba povedati kakšne detajle o Ljubljani, za Plečnika še nekako vedo, potem pa se že neha.

Drži, da tujci menijo, da je Ljubljana butična?

Petra: V turizmu razmišljamo identično. Nimamo ravno svetovno znanih znamenitosti, ampak izbrano ponudbo na najvišji ravni, butično ponudbo. Nimamo ravno Eifflovega stolpa, ki je ikona prepoznavnosti.

Sicer se precej ukvarjamo s podobo našega zmaja, a zmaje imajo tudi druga mesta, seveda ne enake. Grad in zmaj sta vsekakor ikoni, ki ju v tujini tudi tako poudarjamo.

Kako v Turizmu Ljubljana pripomorete k temu?

Petra: S podobo mesta se ukvarjamo že leta, prav tako s promocijo. Turizem Ljubljana bo letos praznoval 15 let. Ves ta čas vztrajno gradimo podobo Ljubljane, širimo trg med določenimi ciljnimi skupinami, hkrati pa s temi, pri katerih smo začeli, vztrajamo.

Promocija se gradi vseskozi, glede videza mesta se je preboj začel pred približno devetimi leti, ko se je mesto začelo fizično spreminjati. Trajnostno usmerjenost, ki je le eden izmed nazivov, zelo prestižen in nam zelo veliko pomeni, v resnici tudi živimo.

Pred devetimi leti se ni nikomur sanjalo o Zeleni prestolnici Evrope. Zapora za promet je bila, če se ne motim, postavljena leta 2008. Da ne govorim, kaj to pomeni za turizem.

Kaj?

Petra: Ko imaš zaporo za promet v središču mesta, se v mestu takoj ustvari sproščena atmosfera, lokali začutijo priložnost, postavijo vrte, nabrežja zaživijo drugače, in to najprej začutimo domačini, posledično pa tudi turisti. Prav ta atmosfera je v Ljubljani magnet za turiste.

Ta informacija se hitro širi tudi po družabnih medijih, s tem, da Turizem Ljubljana še dodatno priliva olja na ogenj prek družabnih medijev, ker smo dnevno prisotni na kar devetih platformah. Tako nismo v stiku le s tujci, temveč tudi z domačini, ki nam znajo posredovati tudi konstruktivne kritike.

To prepoznajo tudi mednarodne organizacije, ki se ukvarjajo s turizmom, kajne?

Petra: Zadnji dve leti smo na področju turizma kar serijsko pobirali nagrade, priznanja, nadgradnja pa je bila, ko so nas lani nekajkrat klicali, ali lahko pridemo na določene simpozije. Lani nas je recimo povabila Svetovna turistična organizacija, kar je velik uspeh.

Na Kitajskem smo v mestu Šjan, kjer je bila konferenca 40 ministrov za turizem z vsega sveta, predstavili, kako komuniciramo prek družabnih medijev in gradimo promocijo.

Največja svetovna organizacija na področju ekonomije turizma nas je pozvala, da smo na različnih okoljskih konferencah ljudem, ki so včlanjeni v to organizacijo in gradijo svoj turizem, to predstavili.

Tudi letošnje turistično leto ste začeli zelo dobro, med drugim z nazivom Zelena prestolnica Evrope 2016.

Petra: Zaradi tega naziva že zdaj opažamo povečano zanimanje mednarodne javnosti. Pripravljajo se trije, štirje prelomni dogodki. Dogajalo se bo pred mestno hišo v Info točki, prihajale bodo mednarodne delegacije.

Oba naziva – Trajnostna usmerjenost in Zelena prestolnica Evrope, ki smo ju dobili, imata za posledico, da so na nas postali še bolj pozorni. Za mednarodno promocijo je to fenomenalno, in ne le evropsko, čeprav gre za evropski naziv. Smo mestna destinacija, ki je po indeksu ena od sto najbolj trajnostnih destinacij na svetu. Smo mestna destinacija, glavno mesto v državi, ki ima 60 odstotkov zelenih površin oziroma gozdov.

Ni samoumevno, da smo najbolj trajnostna destinacija, saj moraš, da si trajnostna destinacija, v mestu vložiti drugačen trud kot nekje v naravi. Mestni turizem raste, hkrati pa se turisti že nekaj časa zavedajo, da je poudarjena trajnostno naravnana urbana nota plus.

Se večja mesta po svetu lahko po nas zgledujejo tudi glede odlaganja in ločevanja smeti?

Petra: Dejstvo je, da k nam hodijo gledat potopne smetnjake in Ljubljanski regijski center za ravnanje z odpadki (RCERO Ljubljana), ki je največji kohezijski projekt s področja okolja v državi in najsodobnejši v Evropi, delovati bo začel konec tega leta in poskrbel za odpadke tretjine Slovenije.

Kaj boste v okviru Zelena prestolnica Evrope 2016 pripravili?

Petra: Dogajalo se bo vse leto, začeli smo takoj, ko smo dobili naziv, ker v turizmu ne moreš promovirati šele s pridobitvijo naziva, ampak moraš to ljudem povedati prej. Lani smo na to temo naredili precej promocij na družabnih medijih, pripravili zelene vodene oglede, ki bodo enkrat na mesec, in sicer vsako tretjo soboto v mesecu, vsakič z drugo noto. Naziv smo dobili po 12 kriterijih in po teh 12 merilih bo na Info točki vsak mesec druga tema.

Recimo v januarju je tema snaga, sicer je vodenje turistično usmerjeno, ampak hkrati bomo opozarjali tudi na to. Avgusta bomo imeli mesec trajnostnega turizma in za takrat pripravljamo predstavitve. Še zlasti nas veseli, da bomo lahko avgusta povabili kolege iz drugih koncev Slovenije, da bodo predstavili svoje zadeve, povezane s trajnostnim turizmom, ker nam je zelo pomembno povedati, koliko nam je do povezovanja. Zelo veseli smo, da imamo v letošnjem letu 17 odstotkov več prenočitev, in številka bo še rasla.

Pomembno nam je, da se dobro počutimo vsi, domačini in turisti. Na to moramo stalno paziti, sicer bo Ljubljana le še ena uspešna turistična destinacija brez duše. To pomeni, da turistom, ki pridejo v Ljubljano, z veseljem predstavimo in jih peljemo tudi ven iz strogega centra na različne točke in lokacije. Tudi to sodi v trajnostno usmerjenost. Z vsakodnevnimi ogledi v regiji in Sloveniji jih spodbujamo, da si ogledajo še druge kraje v Sloveniji.

Kako pa je s kakovostjo hotelov v Ljubljani?

Petra: Ugotovili smo, da nam manjkajo mednarodno priznani ekocertifikati in smo začeli spodbujati hotelirje, ki so nam takoj prisluhnili. Zdaj jih ima sedem ekocertifikate z različnimi merili. Zelene nabavne verige so pa še dodatna zahtevna stopnja, ker morajo v hotelski kuhinji uporabljati res lokalno hrano, ki ni predelana.

S čim se po vašem Ljubljana lahko res pohvali v okviru naziva Zelena prestolnica Evrope 2016?

Petra: Ljubljana se lahko pohvali z ločevanjem odpadkov, s prometno ureditvijo v centru, ker smo središče zaprli za promet in ga odprli pešcem ter s tem obenem zmanjšali onesnaženost. Ljubljana se ureja tudi zunaj strogega centra, da se prebivalci in turisti odpravijo v Botanični vrt, Živalski vrt, Tivoli, na Rožnik, Šišenski hrib ...

Pomembno je, da se s tem poveča število prenočitev v Ljubljani, regiji in Sloveniji. Prizadevamo si za povratnike, da turisti pridejo večkrat v Ljubljano in da se pri nas stalno nekaj dogaja. Pomembno pa je tudi, da smo domačini zadovoljni. V mestu ni atmosfere, če domačini ne uživajo.

Napisala Suzana Golubov. Foto: Profimedia, Goran Antley.

Lisa - 5/2016

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 5/2016

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.