V svetu podjetništva ni vedno vse rožnato. Poleg svobode, ki jo ima podjetnik pri razporejanju delovnih obveznosti, je včasih ogrožen prosti čas. Poleg zneskov, ki jih na račun prinesejo veliki projekti, so prisotna tudi finančna tveganja ali izgube.

Kako krmariti skozi podjetniške viharje, smo povprašali podjetnice (pa tudi dva podjetnika), ki se bodo udeležile največjega ženskega podjetniškega dogodka pri nas – 500 podjetnic.

Nastja MulejNastja Mulej: "Delajte samo z ljudmi, ki so vredni vašega zaupanja in držijo svojo besedo."

"Delajte in prodajajte, kar strastno ljubite in v kar iskreno verjamete. Denar bo sledil, čeprav morda še ne jutri. Seveda le, če boste vztrajni, kakovostni in zanesljivi. Redno trenirajte telo in možgane ter se izpopolnjujte. Če boste fit, boste zmogli napore.

Če boste znali iskati različne možnosti, vas ena zaprta vrata ne bodo ustavila," poudarja Nastja Mulej, trenerka metod kreativnega razmišlja. "Zaupanje je ključ. Ne ozirajte se na medije in govorice. Zaupajte sebi. Delajte samo z ljudmi, ki so vredni vašega zaupanja in držijo svojo besedo. Gradite odnose. Razmišljajte in delujte dolgoročno, družbenoodgovorno in so-naravno."

Avtor formule: dr. Matjaž Mulej

Zinka KobulaZinka Kobula: "Nihče med nami na nobeni poti ni popolnoma varen!"

"Ne ugotavljajte predolgo, kdo ste in kaj zmorete. Ne ozirajte se v preteklost. Začnite znova, če ste na samem začetku. Tudi če ne obetate preveč, ne čakajte – začnite. Zaupajte vase, medtem ko drugi dvomijo o vas. Kdor hoče, najde pot. Ta pot je lahko samo majhen košček črepinje, košček lesa, kamna ...

Da kam pridete, ne zavračajte sprememb. Bodite odprti za nove ideje, raziskujte. Brez dejanj tudi izkušnje bolj malo koristijo. Nihče med nami na nobeni poti ni popolnoma varen! Učite se, pomagajte, vztrajajte, delajte, ne čakajte, ne sedite! Ne razmišljajte o tem, kako bi, če bi," je prepričana oblikovalka steklenega nakita.

Vesna JarcVesna Jarc: "Imejte stvari, ki vas veselijo."

"Bodite notranje bogastvo uma, čustev in osebnosti. Naredite vse, kar lahko storite in dosežete skozi moč uma, čustev, govora in vedenja.

Imejte stvari, ki vas veselijo, in tiste, ki jih lahko podarite ali prispevate, ter tako pustite zapuščino, ki bo naredila razliko v svetu," svetuje Vesna Jarc, seksualna terapevtka.

Lenja FaragunaLenja Faraguna: "Iskrenost in človečnost naj se vrneta v 'biznis' in marketing."

"Na YouTubu poiščite pesem skupine Madness: How can I tell you. V njej je zapisana skrivnost marketinške strategije za podjetnike, ki želijo vsako noč zaspati z mirno vestjo in polno denarnico. Iskrenost in človečnost naj se vrneta v 'biznis' in marketing.

Marketing naj se prelevi v marCAREting, ki ga ne bazirajte na cenovni prostituciji, ampak na svojih vrednotah," svetuje zbiralka poslovnih diamantov Lenja Faraguna, ki poskuša spodbuditi, da izbrišete vse osladne, kričeče, klišejske, ultra kreativne prodajne tekste. "Začnite komunicirati H2H – human to human (človek človeku, op. a.), iskreno in človeško."

vesna PajkVesna Pajk: "Ne pljuvajte po konkurenci!"

"Verjemite in zaupajte vase. Vedno je na koncu tunela luč, čeprav se včasih zdi, da se podira svet. Ko vam obrnejo hrbet, dvignite glavo visoko, zaupajte sebi in pojdite svojim ciljem nasproti.

Če v sebi čutite, da vam bo uspelo, ne glede na to, kaj vam govori okolica, se fokusirajte na svoj cilj in ne odstopajte od svoje začrtane poti," svetuje oblikovalka Vesna Pajk in dodaja še: "Ne podcenjuje se in ne prodajajte se pod ceno. Ne pljuvajte po konkurenci!"

Martina Pirec BoleMartina Pirec Bole: "Najbolje mi 'služi' sposobnost vživeti se v želje in potrebe naročnika."

"Vsak človek mora imeti oz. najti svojo lastno vizijo prihodnosti – tako šele ve, kaj hoče in kam gre v življenju. Vsak je sam odgovoren za svojo pot do cilja," poudarja podjetnica Martina Pirec Bole in podaja najljubše vidike iz podjetniškega sveta: "Lastna ustvarjalnost, svoboda, samostojnost, neodvisnost, dinamika, ustvarjanje sprememb v okolju. Če bi morala kljub vsemu izbrati enega, je to ustvarjanje sprememb – moj slogan je 'Be different!'.

Moj tip osebnosti mi je do zdaj zelo dobro služil pri prodaji našega izdelka na način, da znam dobro komunicirati, da sem odprta in prijetna sogovornica. Najbolje pa mi 'služi' empatija, sposobnost vživeti se v želje in potrebe naročnika oziroma kupca. Kot pravi podjetnik morate biti vztrajni, vestni, osredotočeni k zastavljenim ciljem, potrpežljivi, preudarni in ne smete pustiti, da negativno okolje vpliva na vas.

Upajte si biti drugačni od povprečja, bodite fleksibilni in prilagodljivi na novo okolje in spremembe, povezujte se s sposobnimi ljudmi, ki imajo širok pogled, so odprtega duha in imajo veliko praktičnih izkušenj," je dejala in dodala: "Verjemite vase in prisluhnite svoji intuiciji. Delajte srčno in z navdušenjem. Imejte ob sebi ljudi, ki vas podpirajo in verjamejo v vas! Ostanite iskreni do sebe in drugih – vedno, četudi kdaj okusite razočaranje."

Filip Kržišnik in Blaž SlaničFilip Kržišnik in Blaž Slanič: "Predlagava nesebično pomoč pri izvajanju projektov."

"Ker je najina strast v polju raziskovan­ja zmožnega, širiti meje sposobnosti človeškega telesa, se to tudi odraža pri najinem podjetništvu. Vedno strmiva k novim izzivom, ekstremnim smernicam in novim projektom, ki se na prvi pogled kažejo kot povsem neizvedljivi," pravita akrobata Filip in Blaž, ki delujeta pod umetniškim imenom F&B Acrobatics in iz lastnih izkušenj svetujeta: "Predlagava odprt in pozitiven medsebojni odnos, zaupanje drug v drugega ter nesebično pomoč pri izvajanju projektov."

Petra ŠkarjaPetra Škarja: "Ostanite unikatni, saj je svet zasičen s ponudbami!"

"Bodite podjetni, kreativni in raziskovalni na vsakem koraku. Dopustite tudi čustva. Danes iskrenost, pristnost in 'odprtost' privlači ljudi," opaža mlada podjetnica in ena od organizatork dogodka 500 podjetnic Petra Škarja, ki poziva k akciji.

"Bodite aktivni in stopajte hitro in stalno. Ostanite unikatni, saj je svet zasičen s ponudbami – ostanite to, kar ste, popolni unikat, le tako boste lahko izstopali. Pomembno je tudi, da se začnete zavedati, da je dobro manj tekmovati in več sodelovati, v smislu stari in mladi, moški in ženske. Predvsem pa delajte za svobodo in uresničevanje svoje vizije, denar je logična posledica in ne osnova tega, da dajemo trgu." 

Več na: Intervju s Petro Škarja: "Podjetnost je kreativa, iskanje rešitev in novih možnosti"

Urša ŽoržUrša Žorž: "Mogoče vam samostojna pot ni namenjena in boste prispevali k poslovnemu svetu v službi."

Vsem, ki jo občudujejo, a si sami ne upajo na svojo pot uspeha, vedno svetuje: "Ne delajte nič na silo in ne primerjajte se z drugimi. Vsaka zgodba je zgodba zase. Če si 'ne upate' na svojo pot, verjetno ni še pravi čas za vas. Ko bo prišel vaš čas, boste to vedeli in čutili ter naredili korak naprej.

Takrat se bodo kar pojavili ljudje, situacije in priložnosti, ki vas bodo porivali naprej, na vašo novo pot," je prepričana organizatorka dogodkov, tudi ena od organizatork dogodka 500 podjetnic, Urša Žorž, ki podaja tudi tolažbo vsem, ki se ne bodo podali na samostojno poslovno pot. "Mogoče vam samostojna pot ni namenjena in boste veliko več prispevali k Sloveniji in poslovnemu svetu v svoji službi. Tudi tam se da marsikaj spremeniti in narediti. Katero pot boste ubrali? Poslušajte sebe in svojo intuicijo, ki se nikoli ne zmoti."

Zori JakolinZori Jakolin: "Včasih je pač treba skočiti in se boriti."

"Kadar se znajdemo pred novimi izzivi ali nas postavijo prednje, ni nujno, da moramo vedeti popolnoma vse o določenem poslu. Pomembno je, da čutimo strast in smo neustrašni. Nikoli nam niso dani idealni pogoji in čas za posel. Včasih je pač treba skočiti in se boriti," je povedala organizatorka dogodkov in ena od organizatork dogodka 500 podjetnic Zori Jakolin.

"Naj vas posmeh okolice še bolj opogumi in okrepi zaupanje vase. Pred kratkim mi je podjetnica iz Hrvaške, lastnica Ženskega rokovnika, povedala modro misel: 'Vsaka težava ima vsaj deset različnih rešitev.' Torej, gremo pogumno naprej!"

Preberite še: Štiri dobre poslovne ideje, ki jih je rodila kriza in Tri vražje ženske, ki so združile slovenske podjetnice

Lisa - 10/2015

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 10/2015

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.