Na podlagi 40-letne raziskave Evropskega združenja za kardiologijo so imeli testiranci, ki so si vsako leto vzeli več kot tri tedne dopusta, 37 odstotkov manjšo verjetnost smrti kot pa tisti, ki so si na leto vzeli manj kot tri tedne dopusta – in vse to zaradi stresa.

V študiji so 40 let sledili skupini 1.222 moških, ki so bili podvrženi tveganju kardiovaskularne bolezni. Pol skupine je dobilo program priporočil glede življenjskega sloga, drugi pa niso prejeli nobenih navodil. V skupini s priporočili so raziskovalci odkrili, da so bile krajše počitnice povezane z večjo umrljivostjo. Testiranci, ki so si vzeli krajše dopuste, so tudi delali več in spali manj od tistih, ki so si privoščili daljše počitnice, kar je samo še okrepilo stres v njihovih življenjih.

Opazili so tudi, da je bila skupina s priporočili pod dodatnim stresom, ker so bili pod pritiskom sledenja priporočilom. Raziskovalci so odkrili, da niti redna telesna vadba in prehranske spremembe ne morejo odpraviti stresa vsakdanjega življenja. “Ne mislite, da lahko s sicer zdravim načinom življenja popravite napake preobilice dela in izpuščanja počitnic,” je povedal profesor Timo Strandberg z Univerze Helsinki. “Počitnice so dober način za sproščanje stresa.” V Ameriki leta 2018 kar 52 % vseh zaposlenih ni izkoristilo svojega dopusta in so tako žrtvovali kar 600 milijonov dni dopusta.

Ljudje, ki živijo zelo dolgo in obenem zdravo, morda ne delajo osemurnega delavnika, vendar prav tako niso imuni proti stresu v vsakdanjem življenju. Ima pa vsaka kultura svoje metode spopadanja s stresom: na Sardiniji pijejo vino s svojimi prijatelji in sosedi, na grškem otoku Ikaria popoldne zadremajo, na Okinavi se dobijo v prijateljskem krogu, nekateri najdejo mir v naravi. Pomembno je poudariti, da počitnice ne pomenijo, da morate odpotovati – lahko si samo vzamete prosto od dela. To so lahko počitnice doma ali pa samo dan zase. Če pa ne morete vzeti dopusta, si lahko še kako drugače pomagate z zmanjševanjem stresa v vsakdanjem življenju.

Hoja

To je telesna dejavnost, ki jo izvajajo VSI stoletniki – in to dnevno. Je lahka, vedno dostopna in kar kliče po družabnosti. Po dolgem dnevu na delu lahko hoja zmanjša stres in vas odpelje stran od stresnih položajev.

Zasadite vrt

Delo na vrtu zahteva redno telesno aktivnost in zaposli roke. Kopljite po gredah, pulite plevel in obdelujte vrt. Dnevno vrtnarjenje lahko zmanjša stres, poleg tega pa vas lahko oskrbi z obilico domače zelenjave in sadja.

Upočasnite življenje

Rafaella Monne, 107-letnica s Sardinije, dobro pove: “Življenje je kratko. Ne tecite tako hitro, ker ga boste zgrešili.” Upočasnitev življenja koristi zdravju in poskrbi za drugačna življenjska bogastva. Jejte zdravo in raznoliko, cenite svoje prijatelje, najdite čas zase in predvsem za svojo družino.
Povzeto po bluzones.com.

Fotografiji: Shutterstock

Liza - 14/2019

Članek je objavljen v reviji
Liza - 14/2019

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.