Zdrav duh v zdravem telesu – sliši se znano in sliši se tako preprosto, a vendar priti do točke, da se posameznik v svojem telesu počuti zdravo, ni lahko.

Treba se je zavedati ovir, jih nenehno preskakovati in vztrajati na poti do zdravja. Ob besedah Nine Vodeb, inštruktorice Beauty FitYoge, je vse skupaj slišati zelo enostavno, le odločiti se je treba, se obdati s pozitivnimi mislimi in narediti prvi korak. Vsak naslednji je ob dobri podpori okolja precej lažji.

Ste inštruktorica Beauty FitYoge – kakšna joga je to?

Nina: Beauty FitYoga je vadba za ženske, ki si želijo več kot samo jogo ali intenziven trening. Z vadbo prižigamo prave hormončke, delamo na boljšem počutju, kondiciji, pomlajevanju obraza in oblikovanju telesa, treniramo za bolj polno ritko in raven trebušček. Poleg tega pa verjamem, da naša bit ni samo telesna, ampak tudi duševna. In na to dvoje lahko vplivamo s svojimi mislimi in pravilnim usmerjanjem energije.

Kakšno vadbo torej lahko ženska pričakuje, ko pride na vašo uro?

Nina: Moja vadba združuje elemente joge, obrazne joge, pilatesa, krepitev medeničnega dna – žadasti jajček je dobrodošel spremljevalec –, masaže in seveda sprostitve. Veliko je kroženja z boki, saj je to najbolj pomemben ženski del. Ker verjamem, da mora biti vadba tudi zabavna, velikokrat tudi zaplešemo.

Pa pri vseh skupinah vadba poteka enako?

Nina: Elemente glede na mojo oceno skupine in seveda glede na njihove cilje različno vključujem v svoje vadbe. Vedno pa se v svojem bistvu posvečam anatomiji ženskega telesa. Z vsem tem vplivamo na svoje hormone in negujemo svoje bistvo – ženskost. Filozofija moje vadbe je v tem, da negujemo žensko telo, žensko energijo in prižigamo naše pomlajevalne hormončke. Končni rezultat, ki pa seveda zahteva vlaganje energije in truda, je zdrava, zadovoljna, mladostna ženska, polna energije.

Ste nekdanja gimnastičarka, plesalka akrobatskega rokenrola, aerobičarka, kaj vas je pripeljalo v svet umirjene joge?

Nina: Saj moja vadba ni le umirjena joga (smeh). V mlajših letih sem prekipevala od energije in sem jo z intenzivno vadbo vlagala v oblikovanje svojega telesa. Vendar sem pozneje začutila, da to le ne more biti vse. Da obstaja več. Prvi stik z jogo sem imela v obliki tečaja za učitelja Power joge, ki je na začetku tisočletja prišla v Slovenijo. Ta oblika joge mi je bila bližja, saj se veliko dela na mišični moči v kombinaciji z vajami pilatesa. Pozneje, ko so se začele pojavljati prve gubice na obrazu, sem odkrila obrazno jogo, ki me je popeljala v raziskovanje hormonov, kitajske medicine in pomembnosti negovanja ženskih reproduktivnih organov.

Ste se takrat začeli umirjati?

Nina: Začela sem se zavedati, da mojemu ženskemu telesu ne ustreza zgolj intenzivna fizična vadba, ampak tudi kaj drugega. Z nadaljnjimi izobraževanji v smeri joge sem spoznala, kako pomembno je trenirati tudi čustva, misli in duha. Le tako lahko poskrbimo za svoje zdravje, tako lahko bolje čutimo, se zavedamo sami sebe in svoje okolice. Skratka živimo polno, zdravo in zadovoljno življenje, in to občutijo tudi vsi okoli nas.

joga

Kdaj je po vašem mnenju najbolje vaditi jogo – zjutraj ali zvečer?

Nina: Zjutraj, najboljše pred službo. Zvečer pa je bolj primerna umirjena vadba, negovanje sebe.

Ker ste tudi inštruktorica obrazne joge, ki pa ne prinaša samo estetskih rezultatov na obrazu, temveč vpliva tudi na splošno počutje, me zanima, kakšne vplive točno ima joga obraza na telo in počutje?

Nina: Joga obraza me je prevzela, ker sem se z njo hitro počutila še boljše in po redni vadbi sem dejansko 'izbrisala' veliko nepotrebnih gubic s svojega obraza. Vendar bistvo joge obraza ni le v videzu, temveč predvsem v vplivanju na žleze in s tem na izločanje hormonov. S tem vplivamo tudi na svoje organe in svoje počutje. Oseba ob redni vadbi dejansko zažari. Ljudje to opazijo. Ko aktiviramo obrazne mišice, poskrbimo za prekrvavljenost vsake celice, tkiva, mišice in pretočnost energije po celotnem telesu, aktiviramo možgane in žleze v glavi, kjer so najpomembnejši nadzorni centri – hipotalamus, hipofiza in epifiza – odgovorni za stanje celotnega hormonskega sistema. Z vajami in stimulacijo akupresurnih točk odpravljamo glavobole, večamo koncentracijo in zbranost, bistrimo misli ter poskrbimo za hormonsko ravnovesje.

Koliko telesne aktivnosti pa po vašem mnenju potrebuje ženska po 30. letu za dobro počutje?

Nina: Telesno aktivnost potrebujemo vsi, vsak dan. Super je, če redno vadimo vsaj 30 minut na dan. Sem šteje tudi delo na vrtu, če parkiramo malo dlje od službe in gremo peš, če se ne vozimo z dvigalom, ampak gremo po stopnicah. Že s takimi aktivnostmi lahko naredimo dober trening vsak dan in ne potrebujemo izgovorov, da nimamo časa. Na svojih vadbah poudarjam, da je treba vsako jutro začeti s pozitivno mislijo in narediti nekajminutni jutranji obred z vajami, ki prebudijo telo in nam poženejo kri po telesu. To je veliko več vredno, kot pa obiskovanje visoko intenzivnih vadb v večernih urah. Zelo pomembno je iti vsak dan na zrak in kratek sprehod, zlasti če je dan sončen. Poskušam tudi razložiti, kako zelo pomembno je, da si znamo vzeti čas zase, da si najdemo hobije, vadbo, v kateri uživamo, se družimo in da v večernih urah posvetimo nekaj minut svoji ženskosti. Če gremo spat s pregreto glavo in negativno energijo, bodo na pohodu stresni hormoni, ki bodo povzročali naše sušenje in staranje. Zadati si moramo majhne spremembe, ki jim postopoma dodajamo nove. Ženske moramo predvsem nehati iskati vsemogoče izgovore in same sebe postaviti na prvo mesto. Le tako bomo zadovoljne in le tako bomo lahko dajale potrebno energijo svoji okolici, bližnjim, partnerju, otrokom ...

Kakšen pomen pri ohranjanju dobrega počutja pa pripisujete prehrani?

Nina: Si to, kar ješ. Če ješ 'junk' hrano, imaš 'junk' telo. Eden najboljših teniških igralcev na svetu – Novak Djoković – v svoji knjigi trdi, da je hrana informacija, ki jo dajemo telesu. In s tem se močno strinjam. Če vsakodnevno ješ nezdravo hrano, ti telo začne pošiljati signale ... Se zrediš in možnosti, da dobiš glavobole, alergije, diabetes, srčno bolezen, se povečajo. Če si nisi všeč ali se ne počutiš dobro, je to informacija, da moraš narediti spremembo.

Kako se vi prehranjujete za svoje dobro počutje?

Nina: Zame je pomembno, da se počutim odlično v svojem telesu. Hvaležna sem mu za vse, kar mi omogoča, zato mi je pomembno, s čim ga hranim. Obožujem dobro naravno sezonsko hrano. Imam se za gurmanko in moj okus je zelo izostren. Takoj začutim umetne dodatke v hrani in mi je enostavno neokusna. Dan vedno začnem z naravno bio toplo limonado in se nato razvajam z matcho latte čajem – namesto kave. Najpomembnejši mi je kakovosten zajtrk z beljakovinami, maščobami in zelenjavo ali sadjem. Tudi jem zelo počasi in neizmerno uživam v okusih. Poskušam ne jesti glutena in sladkorja, ki je praktično v vsaki industrijsko izdelani in predelani hrani. Držim se načela: jej počasi in z zavedanjem; daj jasna navodila svojemu telesu, kaj želiš s hrano doseči; bodi pozitivna; pomembna je kakovost, ne količina!

Kaj pa stres, ki je spremljevalec marsikatere ženske, ki se vsakodnevno znajde v številnih vlogah – je uslužbenka, mati, žena, gospodinja ... Kaj svetujete ženskam, ki so izredno zaposlene, kako naj najdejo svoj notranji mir?

Nina: Ženske se danes ženemo, da se dokazujemo v službi, doma želimo imeti vse 'tipi topi', vse želimo postoriti same, se posvečamo otrokom, nakupujemo ...

Vendar, ko pogledamo seznam, kaj vse moramo storiti, opazimo, da same navadno pristanemo na koncu seznama, ali pa nas sploh ni na njem, kajti če smo, se pojavi občutek krivde. Velikokrat so prisotni vsi mogoči izgovori, da nimamo časa za vadbo, za prijateljice, za užitek ... Velikokrat zapademo v monotoni urnik, ki nas dela nesrečne, nezadovoljne, sitne, bolne. Če si ne privoščimo časa zase, za druženja in vadbe, smo na koncu nezadovoljne in to prenašamo na otroke, moža in okolico. Moj nasvet je, dajte sebe na prvo mesto in storite nekaj zase, za svoje telo in duha. Predvsem pa najdite zadovoljstvo v tem, kar počnete.

joga

Imate v rokavu še kakšen motivacijski namig, kako naj ženska zbere pogum in gre sama na skupinsko vadbo? Navadno gresta skupaj dve prijateljici, pa tudi začeti z vadbo je najtežje!

Nina: Najprej se moramo zavedati, da gibanje potrebujemo vsi in si moramo najti vadbo, ki nam bo v užitek, na kateri bomo spoznali ljudi s podobnimi cilji, kjer bomo deležni spodbude. Pomisliti moramo, kako se želimo počutiti in kaj želimo doseči z vadbo – to sliko moramo imeti pred seboj. Najpomembnejša pa je odločitev za spremembo in odgovornost do samega sebe. Vaditelj nas lahko usmerja in daje motivacijo, da pa redno hodimo na vadbo in delamo spremembe, pa je naše delo.

Kako pomembna pa je spodbuda doma?

Nina: Pomembno je, da doma vsi družinski člani vedo, kdaj je čas, ki si ga bo ženska vzela zase, in da jo pri tem spodbujajo in ji mogoče dajo kakšno nežno 'brco', kadar se ji ne ljubi iti. Super je, če gre lahko na vadbo s prijateljico. Če pa je ženska sama, lahko prek elektronske pošte naveže stik z vaditeljem ali vaditeljico in je potem lažje priti na prvi obisk. In predvsem mora ženska izgubiti občutek krivde, da ne more od doma, ker ima otroke. Dajte priložnost tudi svojemu partnerju, da se izkaže v skrbi za otroke, vi pa mu hvaležnost vrnite, ko se vesele in zadovoljne vrnete domov.

Ali pridejo na vašo vadbo tudi moški?

Nina: Najbolj se posvečam vadbam za ženske, ker so moški pri nas na jogi za zdaj zares v manjšini. V Sloveniji med moškimi še vedno velja prepričanje, da joga ni za njih, da je to nekaj duhovnega in umirjenega. Vendar je joga vadba, ki je za vsakogar, le pravo vrsto joge je treba najti, saj prinaša vitalnost, zdravje, dobro počutje, čuječnost, ki je danes tako zelo primanjkuje. V podjetjih na jutranji jogi in jogi po službi vodim mešane skupine, kjer je več poudarka na umirjanju od stresa in krepitvi centralnega dela. Delamo tudi veliko vaj za fleksibilnost hrbtenice.

Ali moške na uri joge obravnavate kaj drugače kot ženske?

Nina: Joga je bila narejena za moške, zato kadar so moški v skupini, delam jogo v kombinaciji s pilates vajami, qi gongom, raznimi energijskimi vajami in kardio elementi – vedno jo priredim vadečim. Z oktobrom bom odprla tudi skupino FitYoga, ki bo namenjena moškim, ki so športno aktivni. Pri fit jogi je poudarek na treniranju moči in fleksibilnosti ter kondiciji.

Kaj pa je tisto najpomembnejše, kar potrebujejo ženske?

Nina: Ženske potrebujejo več poudarka na spodnjem delu trebuha in več nežnih senzualnih gibov ter plesa.

Ponujate tudi individualne programe, komu so namenjeni?

Nina: Ponujam tudi individualne programe, predvsem za posameznike, ki imajo posebne želje – od izgube telesne teže, izoblikovanja telesa, spremembe načina življenja, boljšega zdravja. Predvsem pa so individualni programi nujni za posameznike, ki imajo razne poškodbe, bolezni. Vsaj na začetku, da se naučijo pravilne izvedbe položajev glede na njihovo stanje.

Kako pogosto se po vaših izkušnjah ljudje odločajo za vadbo, ki jo trener pripravi po meri stranke?

Nina: Še vedno je ljudem težko nameniti sredstva za individualne programe, saj so dražji, vendar je to dolgoročno investicija v zdravje in vitalnost, ki ti je nobena druga dobrina, za katero se nam zdi bolj pomembno zapravljati denar, ne bo povrnila. Ko nismo resno bolni, pozabljamo, da je zdravje največja vrednota in najboljša investicija.

Vse več je raziskav, ki potrjujejo, da je moč pozitivnih misli izredno pomembna za ohranjanje zdravja ... Kaj vi menite o tem?

Nina: Seveda, tudi to je trening ... Čuječnosti. Vedno lahko izberemo pozitivno misel ali negativno, ali bomo na določeno zadevo pogledali iz negativne ali pozitivne plati. Ravno zato je tako pomembno, da že zjutraj, takoj ko se zbudimo, najdemo pozitivno misel in si nadenemo nasmeh na obraz. Kot vse drugo je tudi to trening. Negativna energija zastruplja naše telo in življenje! Zato je pomembno, da prekinemo nenehno zapravljanje časa pred elektronskimi napravami, vse to nas oddaljuje, da bi bili prisotni v današnjem trenutku in se izvili iz začaranega kroga misli, ki nam jemljejo energijo in nas izčrpavajo. Pomembno je, da se obkrožimo s pozitivnimi ljudmi, beremo knjige, gledamo inspiracijske filme, ki nam širijo obzorja, pomembno je, da smo radovedni in odprti za nova znanja. Zavedanje je tako kot mišice, več kot ga uporabljamo, bolj se krepi.

Liza - 24/2017

Članek je objavljen v reviji
Liza - 24/2017

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.