Najprej sem se namenila pisati o avtomobilih oziroma o enem avtomobilu. Jaz, ki znam komaj šofirati in ki me vozila na štirih kolesih niso nikoli zanimala. Samo da je avto, o katerem naj bi bilo govora, več kot samo avto.

Se še spomnite citroëna DS, ki smo mu rekli žaba?

Neverjetno elegantnega, nepozabnega, nenadkriljivega avta v vseh pomenih, ne le estetskem, ki je postal absolutna ikona in legenda? Vozila, ki so ga Francozi imenovali DS (fonetično dees, oziroma déesse, kar pomeni boginja, v francoščini je avto namreč ženskega spola) in ki so ga pri Citroënu dolgo poskušali aktualizirati, modernizirati, preinterpretirati, kot je to naredil na primer Fiat s fičkom. Le da so končno vrgli puško v koruzo. Žaba je bila samo ena. Edinstvena v estetskem smislu, a tudi v hidravliki, vžigu in drugiih revolucionarnih iznajdbah, ki jih niti ne znam imenovati, kaj šele zapisati. Exit torej žaba.

Kateri je moj plan B?

Hrana (to obvladam in imam potreben besedni zaklad). Pred kratkim so namreč v Parizu, nedaleč od Bastilje, odprli neke vrste prehramben parnik, kjer je na enem samem mestu mogoče nakupiti odlično svežo hrano od zelenjave do piščancev, a tudi najboljše izdelke francoske gastronomije, od olivnega olja do marmelad, kositi v prav tako izvrstni restavraciji ali posedati v kavarni, kjer strežejo med drugim sveže, še toplo pecivo. Ta ogromna ladja (500 m2) se imenuje Maison Plisson in je, odkar so jo odprli, postala prehrambni in kulturni hit. O njej so se razpisali tako rekoč vsi mediji, celo zelo resni Le Monde ji je posvetil pol strani.

Kaj je torej tako zelo novega v tem konceptu?

Še preden vam povem, kaj se dogaja v tej splošni prehrambni trgovini, moram omeniti nov pariški trend. Do pred kratkim so na veliko zapirali prehrambne trgovine, na primer mesarije, pekarne ali drugačne 'špecarije', in v teh istih lokalih odpirali trgovine z oblekami. A zdaj se je očitno trend obrnil v nasprotno smer. Samo v moji četrti so se kar naenkrat pojavile nova sirarnica, delikatesa, slaščičarna, ki velja za eno najboljših v Parizu, in neke vrste italijanska špecarija, kjer se da dobiti vse, od paradižnika do makaronov. Nova Hiša Plisson torej samo potrjuje to tendenco, še posebej, ker se je zelo širokopotezno nastanila v ulici, kjer so znane trgovine z oblekami, kot je na primer koncept Merci.

In kaj se da reči o sami splošni prehrani, kot se ta velik parnik pravzaprav imenuje?

Da je restavracija, kjer servirajo zelo preproste in okusne provansalske jedi, odlična. Da je izredno prijetno posedati v kavarni. Da ima sirarnica izreden pult in čudovito vitrino. Da je tudi mesarija lahko estetska. Da je vsa embalaža tako preprosta in elegantna, da je ne vržeš stran. In da so artikli prehrambne industrije, ki jih prodajajo v kletnih prostorih, izredno skrbno izbrani in visokokvakovostni.

Edina napaka Hiše Plisson je v tem, da je predraga. Okus po pravi, avtentični hrani, takšni, kot so jo jedli naši stari starši, pač ni zastonj.

Preberite še: Ženski kondom, ki vam bo zagotovil orgazem

Lisa - 24/2015

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 24/2015

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.