Redkokdo še ni slišal za Twitter, Instagram ali Facebook in redkokdo do danes še nikoli ni uporabil vsaj enega izmed njih

Družbena omrežja so trend današnjega sveta in ravno ta zelo vplivajo na naša življenja, pa če si to želimo ali ne. Vse te slike, kot so tiste lepih deklet s popolnimi postavami ali fantov z izklesanimi telesi, pa slike iz eksotičnih krajev, fotografija nove hiše, novega avta ali videoposnetek, kako otrok shodi že pri osmih mesecih v nas sprožijo nekaj posebnega.

Pri nekaterih zavist, slabo voljo, občutek manjvrednosti, pri drugih pa željo, da postanejo tudi sami takšni, da si kupijo in privoščijo vse tisto, kar vidijo pri 'prijateljih' s Facebooka. A to je lahko zelo nevarno in je tisto, kar nas lahko odpelje na pot, ko nehamo živeti svoje življenje in začnemo živeti življenje drugih.

Primerjanje z drugimi ljudmi (pa ne samo prek družbenih omrežij) je igra, v kateri ne moremo nikoli zmagati. Zakaj? Zato, ker se bo vedno našel nekdo, ki bo imel več denarja kot mi, ki bo imel bolj razumevajočega partnerja kot mi, ki bo videti bolje kot mi, ki bo imel boljšo službo kot mi, ki bo imel več sreče v življenju kot mi itn. Realnost življenja na drugi strani, prek slik in besed, pa je pogosto drugačna. A kaj, ko o tem ne razmišljamo. Vidimo tisto lepo sliko ali pa si skreiramo svojo, kar je na neki način prav, pa vendar ne več, ko to v nas sproži nemir in povzroči pehanje za nečim, česar si dejansko ne moremo privoščiti. To še posebej velja, ko gre za primerjavo, kaj si kdo lahko privošči. Kakšen avto, kakšne počitnice, kakšna oblačila itd. Gotovo ste že kdaj slišali koga reči: "Joj, oni grejo pa vsako leto na enomesečno potovanje." Ali pa: "Naši sosedje pa vsako leto zamenjajo avto."

Če bi si ogledali zadnje objave na enem izmed družbenih omrežij, bi gotovo videli ljudi v najboljših mogočih položajih, ki so pred objavo porabili kar precej časa, da so sliko obdelali in da je bila primerna za javnost. Potem si želijo le – pozornost. Pozornost, ki jo potem tem ljudem izkazujemo z všečki, komentarji, srčki in drugimi znaki. Pa je to prav? Kakor za koga, bi lahko rekli. Za tiste, na katere to vpliva pozitivno, gotovo, a teh je žal bolj malo. Več je namreč tistih, ki se potem obremenjujejo s tem, zakaj je njihovo življenje tako drugačno, nezanimivo, sivo ali celo črno. In ujamejo se v past ...

Temu bi lahko rekli tudi podganja dirka ... Ko ljudje v želji, da bodo navzven videti čudovito in srečno, začnejo živeti prek svojih zmožnosti in ko po letu ali dveh takšnega življenja ugotovijo, da še vedno niso srečni. Nevarna je misel: "Če si to privošči sodelavec, znanec, prijatelj, ki ima enake ali celo nižje prihodke kot jaz, si bom pa tudi jaz." Pri tem ne pomislimo na to, da bi najprej preverili, kako si to sodelavec, znanec, prijatelj lahko privošči, temveč se enostavno podamo v boj, ne glede na morebitne posledice. Zakaj je tako? Ker živimo življenje tukaj in zdaj in ker se danes primerjamo z drugimi. Nimamo časa čakati, tudi mi si želimo uživati kot drugi. Potovati po svetu, se voziti v dobrem avtomobilu, živeti v hiši itn.

A dejstvo je le eno. Ko se bomo enkrat ujeli v svet primerjave, ko bomo začeli hrepeneti po življenju, ki ga živijo drugi – življenju, ki nam pravi: "Verjemite mi, meni gre odlično in nimam nobenih skrbi (pa čeprav v resnici ni tako)," ne bomo nikoli živeli svojega življenja in prav tako z njim ne bomo nikoli zadovoljni. Saj si tega ne želimo, kajne?

Specialistka za financiranje in osebni proračun v podjetju Vezovišek&partnerji strankam pomagam pripraviti individualni načrt financiranja in namesto njih krmarim mimo finančnih pasti ter poskrbim, da se varno zadolžijo. V reviji Liza svetujem in odgovorjam na vaše vprašanje, ki mi ga pošljite na elektronski naslov ana@financnirecepti.si. Več o podjetju Vezovišek&partnerji na: www.vezovišek.si

Liza - 29/2017

Članek je objavljen v reviji
Liza - 29/2017

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.