Komaj smo na najvišjo polico v najbolj temnem kotičku hiše zalučali novoletne okraske, že nam grozijo novi stroški bližajočega se valentinovega dne.

Dan zaljubljencev, ki smo ga, v procesu nujne modernizacije naše podalpske domovine, kaj hitro ponotranjili, da je zdaj poleg teh in onih obletnic postal obvezni praznik vseh parov. Pa če to hočemo ali ne. Tudi če se mu upiramo z vsemi štirimi, bomo na dan pred 14. februarjem začutili tisti nerazložljivi pritisk, ki nas bo pognal, da kupimo vsaj eno rdečo vrtnico.

Vsej plastičnosti tega dne navkljub pa nas valentinovo lahko obenem nauči nečesa zelo pomembnega – koncepta recipročnosti v odnosu med moškim in žensko.

Obdarovanje za valentinovo je namreč osnovano na čisto svojih kulturnih pravilih, ki so na neki način smiselni za vse oblike obdarovanj, a se še najbolj nazorno formulirajo točno na ta dan.

Namreč – prav za valentinovo lahko uvidimo, da obdarovanje med romantičnima partnerjema v resnici ne poteka po ekonomskih pravilih. V obdarovanju iz ljubezni namreč ni pomembna cena, temveč kaj to darilo, ki si ga partnerja izmenjata, pomeni.

Kakšen je namen darila. Če ji on kupi darilo za 100 EUR, ne pričakuje, da mu bo ona vrnila darilo v isti vrednosti. Pričakuje nekaj, kar bo imelo vrednost samo zanj. Njen nasmeh, njen dotik, njeno povabilo v intimni stik. Torej – njo. Njeno bistvo. In v tem ni nič izkoriščevalskega. To je le preprost kulturni vzorec naše vrste, ki je celo tako univerzalen, da ga v malce bolj preprostih različicah najdemo tudi v primitivnih družbah na drugi strani planeta.

In zakaj ta ritual upoštevamo? Ker deluje. Pri nas in pri njih. Včasih in danes. Zato bomo moški tudi na letošnje valentinovo obredno kupili neki simbol ljubezni, ki mu bodo priložnostno zvišali ceno za 50 %, da si vsem novodobnim prepričanjem navkljub le ne zafrknemo dostopa do njenega darila. Do nje.

Pri tem pa se bomo potolaženo nasmehnili, da k sreči ob vsej tej modernizaciji takšne tradicije še vedno veljajo.

Darjo, novinar Lise

Lisa - 7/2016

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 7/2016

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.