Nasveti, ki vsekakor pridejo prav vsakemu izmed nas.

Pismo bralca:

Pozdravljena, ga. Ana!

Z ženo bi potrebovala pomoč pri upravljanju denarja, saj se bojim, da bova sicer zapadla v večje obveznosti in ne bova nikoli prišla iz začaranega kroga. Sam sem zaposlen v javnem podjetju, žena pa je že dve leti brezposelna.

Prihodki, ki jih imava, so moja plača (ta znaša približno 1.300 evrov), otroški dodatki v višini 80 evrov ter pomoč mojih staršev v višini 200 evrov mesečno. Imava dva otroka, ki hodita v vrtec in katerega strošek znaša 150 evrov, posojilo v višini 120 evrov, vsak svoj avto, strošek goriva znaša pribl. 220 evrov, pa trgovina, stroški stanovanja itd.

Konec meseca nama ne ostane čisto nič in prav strah me je, kaj če slučajno zbolim. Si ne predstavljam, kako bomo potem plačali vse položnice. Prosim vas za kakšen predlog, kaj naj spremenimo, kako lahko kakšne stroške zmanjšamo itd. Hvala lepa.

Družina iz Novega mesta

Pozdravljena družina iz Novega mesta!

Verjeli ali ne, marsikdo bi bil vesel vaših prihodkov, zlasti če upoštevamo dejstvo, da imate samo vi zaposlitev. Vem, vi gotovo ne mislite tako in ste prepričani, da bi bilo z dodatnimi prihodki pa vse drugače. A žal vas moram malce razočarati. Nič ne bi bilo drugače, nasprotno, še več bi zapravili.

Tako se moramo najprej lotiti tega, kar imate trenutno, saj se vedno najdejo rezerve. Vprašanje je le, ali ste pripravljeni na spremembe ali ne. Čas ne bi mogel biti bolj primeren. Glede na to, da ste edini nosilec prihodkov in da nosite veliko odgovornost, morate biti pripravljeni na vse.

Kaj zdaj?

Če takole na hitro seštejem vaše prihodke, ti znašajo malo manj kot 1.600 evrov. Pri tem nisem upoštevala letnega regresa in morebitnih nagrad.

Če izhajamo iz tega zneska, bi morali najmanj 10 % (to je 160 evrov) nameniti za kreiranje varnostne rezerve. Ob naslednjem prilivu jih torej umaknite s svojega računa in tako naslednji mesec in naprej.

Seveda boste verjetno ob prebiranju tega odgovora pomislili na to, da vam to gotovo ne bo uspelo, pa vendar se vse da, le če se hoče. Torej, najprej ta korak.

Potem pa sledi prerazporejanje po posameznih kategorijah. V oči mi je najprej padel strošek goriva in podatek o tem, da imate dva avtomobila. Prvo moje vprašanje je, ali ju resnično potrebujete? Strošek avtomobila ni namreč le strošek goriva, temveč še vse ostale obveznosti. In dvomim, da si to v tej fazi lahko privoščite. Že kadar sta v družini dve zaposleni osebi, se pogosto izkaže, da je ta strošek previsok in resnično nepotreben. Je pa res, da se ljudje zelo hitro razvadimo. Vi sami dobro veste, ali resnično potrebujete dva avtomobila, kakšne so prednosti, kakšni so dejanski skupni stroški in ali boste tako živeli naprej.

Pri preostalih kategorijah ni nič drugače. Treba se je vprašati, kaj resnično potrebujete in česa ne. Seveda morate najprej vedeti, kaj je tisto, kar kupujete, kam gre vaš denar. Joj, to tako ponavljam, saj gre za konstantne napake. Le redko kdo ve, kakšne stroške ima ,in tudi v vašem primeru ste mi navedli le določene. Že s tem, ko boste 10 % prihodkov umaknili z računa, boste hitro ugotovili, da niste prav nič pogrešali. Potem pa sledi nadgradnja.

Moram priznati, da jih ni veliko, ki bi imeli pomoč od bližnjih. Trenutno je to velik plus, zna biti pa tudi velik minus, ko jih enkrat ne bo več. 200 evrov ni malo in to se zelo hitro občuti takrat, ko jih naenkrat ni več.

Iskreno, včasih je bolje, da človek ne prejema nobene pomoči, saj se potem veliko prej angažira in usmeri v iskanje dela. V vašem primeru je to nujno potrebno. Sicer ne vem, koliko vaša soproga dela na tem, da bi si poiskala delo, pa vendar sama zelo pogosto opažam, da se velika večina premalo trudi. Če bi najmanj 4 ure dnevno namenili iskanju novih priložnosti, raziskali vse potencialne delodajalce, bi gotovo hitreje prišli do rezultatov. Kar je manj, je pa resnično premalo. Izgovor, da ni dela, pri meni odpade. Delo se najde, le poiskati ga je treba in se malce potruditi.

Torej, osredotočite se tako na kreiranje rezerve, zmanjšanje nepotrebnih stroškov kot na povišanje prihodkov. To je najboljši predlog, ki vam ga lahko dam. Pa uspešno!

Ana Vezovišek, specialistka za financiranje in osebni proračun

V podjetju Vezovišek&partnerji strankam pomaga pripraviti individualni načrt financiranja in namesto njih krmari mimo finančnih pasti ter poskrbi, da se varno zadolžijo. V reviji Lisa svetuje in odgovori na vaše vprašanje, če ji ga pošljete na elektronski naslov ana@vezovišek.si. Več o podjetju Vezovišek&partnerji na: www.vezovišek.si

Lisa - 6/2016

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 6/2016

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.