Nasveti. Ti mali in veliki zakladi modrosti, ki jih tako radi delimo, težko pa poslušamo in jim sledimo. Le zakaj? Ker ena težava ni enaka drugi, pa če se še tako zdi, da je. Ker so nasveti po navadi rezultat lastnih izkušenj. Če pa ne, so velikokrat le želja nekomu pomagati, pa če je ta pomoč dobrodošla ali ne.

Kako potem svetovati? Recimo v trgovini z oblačili? Kako prepoznati, kaj nekdo želi in kaj potrebuje?

Največkrat se zgodi, da nas prodajalka, takoj ko vstopimo v trgovino, pozdravi, potem pa pristopi in suhoparno vpraša: "Vam lahko kako pomagam? Iščete kaj določenega?" Bolj slaba pomoč. Jaz se takoj znajdem. Hitro na skrivaj pogledam po obešalnikih in policah in vprašam prav po tistem, česar ne vidim. Prodajalka se takrat navadno umakne, jaz pa dobim svoj mir, tako da z užitkom brskam po svoje. No ja, res je, da tudi zato, ker ne iščem ničesar določenega, ampak tisto nekaj, kar mi bo pritegnilo pogled.

Kdor prodaja oblačila, bi moral biti psiholog, vsaj malo. Pa ne zato, da bi čim več strankam prodal, kar se da veliko in bi zvečer v blagajni ležal debel kup bankovcev, ampak zato, da bi se kupci v trgovino vračali znova in znova. Včasih tudi samo po nasvet ali namig, kje dobiti nekaj, česar trgovina, ki so jo obiskali, ne ponuja.

Kupec bi se moral počutiti kot car in kot car tudi oditi iz trgovine. Z vrečko ali brez, predvsem pa z občutkom, da si je prodajalka za njega vzela – čas. Da je iz prijetnega pogovora izvedela, kaj si stranka želi in jo, če ni našla točno tistega, kar je iskala, razbremenila skrbi, ne pa naredila še bolj živčno. Vse pa z nasmehom in občutkom, da je v trgovini edina in da si tudi ona želi, da bi blestela.

Nekatere večje trgovine že vedo, kako se približati strankam. Imajo svetovalke, ki si za stranko lahko vzamejo več časa, se pogovorijo o tem, kaj iščejo in jim oblačila pripravijo vnaprej.

Če pa bi radi zase naredili res nekaj posebnega, recimo nov stil iz kosov, ki že visijo v omari, ali se samo prepričali, da kupujete pravilno in bi radi kose med seboj še kako drugače kombinirali, in ne kupovali novih, pa se lahko odločite za svetovanje na domu. To je tako prijetna in zanimiva izkušnja!

Blanka Todori je svetovalka na področju osebnega videza, predstavlja se pod imenom Blanca Chara. Izhaja iz posameznika – s poudarkom na 'vetru v omari'. Njen moto je: ''Očaraj sebe. Očaraj svet.'' Vprašanja za Blanko lahko, drage bralke in bralci, pošljete na blanca@chara.si ali pa si več o njej in njenem delu preberete na www.chara.si.

Lisa - 37/2014

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 37/2014

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.