Čas slovenskega knjižnega sejma je zame praznični čas. Tudi v tem obdobju seveda srečujem ljudi, ki imajo do knjige in vsega, kar je povezano z njo, zelo različen odnos. Nekateri so prav tako polni lepega pričakovanja, drugi le nekam butasto vihajo nos, tretji pa niti nimajo pojma, da tak sejem sploh je.

Ob tem sem bolj ali manj prostodušen, saj od nekdaj je bilo na svetu tako, da so ljudi zanimale različne reči. Eni pač raje hodijo na avtomobilske sejme, drugi na računalniške, tretji spet na kmetijske, saj sejmov je pravzaprav, kolikor je dejavnosti in za vsakogar se verjetno kaj najde. Pa vendar se mi je letos ob prazniku slovenske knjige vsilila misel, da s tem najverjetneje le ni čisto tako in je moja brezbrižnost morda neupravičena.

Knjige so vsekakor temeljno povezane z branjem, branje pa z marsičim, kar nam preprosto ne dopušča, da bi kar tako pristajali na zgornjo sejemsko logiko.

Zato slovenski knjižni sejem tudi ni le sejem trgovcev in sploh vseh tistih, ki želijo pač kaj prodati, ampak je v veliki meri tudi srečanje tistih, ki o knjigi razmišljajo iz drugačnih razlogov. No, in prav te slednje je gotovo letos najbolj vznemirila ugotovitev, da Slovenci nikakor nismo tako bralen narod, kot si to o sebi ves čas mislimo in si tudi javno dopovedujemo.

Po raziskavi Eurobarometra smo namreč globoko v spodnjem razredu evropskih bralcev. Domača raziskava je ob tem, recimo, tudi pokazala, da je med visokošolsko izobraženimi kar 30 odstotkov takih, ki sploh ne berejo. Delež tistih, ki si na leto kupijo več kot 20 knjig pa se je letos zožil na en sam odstotek ...

Skratka, katastrofa. Pa to seveda ne knjigotržka, temveč družbena. Teza, da je naša gospodarska kriza pravzaprav posledica splošnega duhovnega obubožanja, je dobila prav nič paradoksalno potrditev ravno na knjižnem sejmu. Žal tam seveda ni bilo vseh tistih, ki raje hodijo po drugih sejmih. Pa gotovo tudi ne tistih, ki bi se morali končno spogledati z našo skupno resničnostjo in kajpada ukrepati.

Lisa - 51/2014

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 51/2014

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.