Pred časom sem začel na spletnem socialnem omrežju v nadaljevanjih objavljati svoj najnovejši roman z naslovom Strah za metulje v nevihti, ki bo v knjižni obliki natisnjen šele proti koncu leta. Roman nastaja tako rekoč sočasno z objavami, bralci mi lahko na neki način dihajo za ovratnik, sam pa lahko njihove odzive in komentarje upoštevam pri nadaljnjem nastajanju svojega dela.

Vzpostavil sem torej poseben pisateljski in bralski položaj, ki je za vse udeležene svojevrstna novost, zato me niti malo ne preseneča, da so odzivi nadvse različni in porajajo mnogo vprašanj.

Z urednikom založbe Beletrina Mitjem Čandrom sva pri načrtovanju spletne objave romana pravzaprav izhajala iz tradicije časopisnih literarnih podlistkov in se po njej – pa naj zveni to še tako paradoksalno – tudi zgledovala. Na spletu bosta pred izidom tiskane knjige objavljeni dve tretjini romana, zadnja tretjina pa bo spletnim bralcem na voljo šele potem, ko bodo bralci klasične knjige že dobili v roke prve izvode. S tega vidika je taka objava romana pravzaprav le popularizacija knjige na način, kot so to počeli časopisni literarni feljtoni v prejšnjem stoletju.

Od tu naprej pa se seveda sprožajo že bolj vsebinska vprašanja o tem, kako objava na spletnem omrežju vpliva na jezik, slog, zgradbo, pa navsezadnje tudi na vsebino literarnega dela. Nič manj pa ni aktualno niti vprašanje, kako bo takò nastalo delo sprejeto v tradicionalnem literarno-zgodovinskem kontekst in ali se ga bo dalo s klasičnimi prijemi še enakovredno obravnavati.

Sam seveda menim, da ja, saj sem prepričan, da lahko literarno vredno in izpovedno prepričljivo umetniško delo preživi v prav vseh socialnih kontekstih, a to je pač samo moje mnenje. Zavedam se, da sem s tem 'bogokletnim' dejanjem priklical tudi mnogo zadržkov, ki bodo lahko sprožali polemike.

Pred dnevi se mi je tako na prehodu za pešce porodila misel, ki sem jo nato objavil na Twitterju in doživel zanimive odzive. "Tisti, ki ga povozi avto, to lahko občuti, tisti, ki ga povozi čas, pa običajno niti ne ve, da se mu je kaj zgodilo." Zdi se mi, da se prav v tem preblisku skriva delček odgovora na vprašanje, zakaj se kot literarni ustvarjalec lotevam tudi spletnih akcij in zakaj mi je ob tem naklonjeno tudi spletno socialno omrežje.

Lisa - 33/2014

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 33/2014

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.