Ko sem lani, 2. 9. 2018, na točno svoj 39. rojstni dan odprla to skupino Fit okoli štiridesetih, sem dobila nemalo komentarjev v smislu, zakaj pa že govoriš o tem, saj še nisi tam? 

Sicer poudarjam, da gre za skupino OKOLI in da se vsaka sama odloči za priključitev, ampak …  Moja ideja je bila, da se 2. 9. 2019 počutim bolje, kot sem se 2. 9. 2018. Pa ne, da sem se za svoj 39. rojstni dan počutila slabo. Ne, ampak 40 je taka meja, ko lahko s telesom še marsikaj naredimo, da bomo dobro. Minule življenjske izkušnje so me namreč pripeljale do točke, da želim narediti danes MAKSIMALNO zase, da se bom lahko čez 20, 30, morda 40 let sama oblekla, sama oprhala, sama počesala, sama obula čevlje, sama šla v trgovino, si sama skuhala.

Moja najstarejša stranka je gospod, star 87 let, ki je prejšnji teden, potem ko spremlja kolega, vrstnika, kako peša, dejal: “Problem v življenju nastane, ko začneš delati probleme drugim.”
In jaz sebi in vam želim, da bi te probleme drugim začeli delati čim pozneje ali pa sploh ne.
In da se to lahko uresniči vsaj približno, se MORAMO danes ukvarjati s tem.

Kaj moramo delati, veste.

Gibati, ustrezno jesti, spati, imeti skulirane odnose, zdrava čustva, mejo pri delu.
Težava je, če tega ne počnete. Težava je, če počnete tisto, kar vam škodi.

Se vam zdi veliko dela?

No, saj nisem naštela vsega, kar ne smemo. Naštela sem tisto, česar sem se zdaj spomnila in kar se mi zdi zelo pomembno za dobro psihofizično zdravje.

Se vam zdi, da se morate zase truditi?

Prav se vam zdi.

Se vam zdi, da se trudite za druge preveč?

Če je tako, potem obrnite ploščo.

Če hočete zdravega in mirnega sebe, se MORATE v življenju najbolj truditi zase. To ne pomeni, da postanem egoist in ne skrbim več za druge. To pomeni, da sebe nahranim NAJBOLJ – gibalno, s hranili in počitkom. To pomeni (po)skrbeti zase. To je minimum, ki nam pripada in smo ga dolžni dati sebi. Vse ostalo je le (pozitivna ali negativna) posledica tega.

Česa torej NE SMEMO, če hočemo ostati zdravi:

• ne smemo preživeti tedna, ko se ne gibamo,
• ne smemo preživeti dneva, ko ne jemo,
• ne smemo preživeti noči, ko ne spimo,
• ne smemo si dovoliti, da nas drugi spravljajo ob pamet,
• ne smemo si dovoliti, da čustva, ki jih čutimo ob situacijah, ki nam niso okej, pogoltnemo, potlačimo in jih ne izrazimo,
• ne smemo si dovoliti, da delodajalec vpliva na naše zdravje, v smislu, da delamo nadure, da delamo pod pritiskom, da lovimo roke,
• ne smemo si dovoliti, da nam starši ukazujejo, kako naj živimo ali kako naj vzgajamo otroke (sploh če smo starejši od 18 let),
• ne smemo preživeti meseca, ko se ne družimo s prijatelji,
• če imate otroke, ne smemo preživeti tedna (bolje dneva), ko nismo zavestno z njimi,
• ne smemo dovoliti niti enega fizičnega udarca druge osebe,
• ne smemo dovoliti manipulacije drugih oseb nad sabo, svojimi otroki,
• ne smemo dovoliti, da vedno čistimo stanovanje/hišo same,
• ne smemo si dovoliti, da ne prosimo za pomoč, ko jo potrebujemo,
• ne smemo preslišati telesa, ko potrebuje počitek, tudi če oblačila ne bodo oprana, zlikana ali stanovanje takoj pospravljeno,
• … (lahko dopolniš) …

Liza - 07/2019

Članek je objavljen v reviji
Liza - 07/2019

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.