Večina strokovnjakov pravi, da je mediteranska dieta dobra izbira, če se nagibate k spremembam v prehrani. Ta vsebuje veliko zelenjave in rib, namesto masla pa se uporablja olivno olje. Poglejmo, kaj se je znašlo na seznamu.

1. Kvinoja

Kvinoja ima veliko beljakovin in malo kalorij. A na jedilnik lahko uvrstite še bulgur, piro, ajdo, neoluščen riž, kuskus ...

Preverite: Kvinojina solata s kostanjem in tunino

2. Brokoli

Brokoli je prišel na seznam, ker ima izrazito malo kalorij, kar pomeni, da lahko brezskrbno uživate v tej zeleni zelenjavi, polni antioksidantov, vitaminov in vlaknin.

Preverite: Brokoli s tofujem na sezamovem olju

3. Olivno olje

Namesto masla uporabljajte olivno olje, ki je odlično za boljše delovanje srca in celotnega srčno-žilnega sistema.

Preverite: Po čem prepoznamo dobro oljčno olje

4. Šparglji

Šparglji vsebujejo zelo malo maščob in so primerni kot dietna prehrana ljudi s povišanim deležem maščob v krvi. Vsebujejo tudi naravno snov glutation (sestavljena iz aminokislin glutamina, cisteina, glicina), ki je ključni celični antioksidant, ki lahko zavira delovanje številnih kancerogenih snovi.

Preverite: Beluši s prekajeno šunko

5. Borovnice

No, ne samo borovnice, ampak vse jagodičje, saj vsebuje kup antioksidantov, vitaminov in mineralov. Predrago? Strokovnjaki pravijo, da zaleže tudi zamrznjeno sadje.

Preverite: Bananine palačinke z borovnicami

6. Mandeljni

Mandeljni so odlični za srce, znižujejo raven holesterola, izboljšajo prebavo ter zmanjšajo možnost rakavega obolenja.

Preverite: Tortice s čokolado, penicami in mandlji

7. Jajca

Jajca so biološko polnovredna hrana z veliko prehransko vrednostjo. So popoln izdelek narave, saj vsebujejo vse hranilne snovi, ki jih potrebujemo. So poceni in dostopna, zato so v naši kuhinji skoraj nepogrešljiva. Mit, da so jajca holesterolska bomba, pa je že davno ovržen.

Preverite: Okusen in preprost recept za krompirjeve palačinke

8. Losos

Losos je znan kot izjemen vir maščobnih kislin omega 3, ki preprečujejo nastanek krvnih strdkov, ugodno vplivajo na počutje in delujejo protivnetno.

Preverite: Slasten losos s špinačo

9. Fižol

Fižol je odličen za prebavo, saj je poln vlaknin in beljakovin.

Preverite: Vegi fižolov burger z domačo štručko

10. Orehi

Orehi sproščajo in pomirjajo zaradi dokaj velike vsebnosti aminokisline triptofana, ki v telesu sprošča hormon ugodja serotonin. Pomagajo pri presnovi ter krepijo srce in pljuča.

Preverite: Orehov kolač

11. Špinača

Špinača ščiti pred vnetji, oksidativnim stresom, težavami s srcem in ožiljem ter kostmi. Izmed vse zelenjave vsebuje največ flavonoidov in karetonoidov.

Preverite: Peresniki s špinačo in pinjolami

Lisa - 45/2015

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 45/2015

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.