Komaj se nekako otresemo zimske depresije, se že napove pomladanska utrujenost, zaradi katere smo zaspani in utrujeni. 

Za to je 'kriva' sprememba klime: zunaj postane topleje, telo se odzove tako, da razširi žile, krvi tlak upade, mi pa postanemo utrujeni. 

Iz zimskega spanja!

Že nekaj toplejših dni zadostuje, da začutimo pomladansko utrujenost. Telo potrebuje nekaj časa, da se prilagodi. Še težje je, če toplota ni konstantna, temveč se izmenjujejo topla in hladna obdobja. Ta nestanovitnost povzroči, da se naše telo znova od začetka spopada z utrujenostjo.

Kakšni so vzroki za pomladansko utrujenost?

Raven melatonina: pozimi je raven tega 'spalnega hormona' še posebej visoka, zaradi česar smo še bolj izčrpani. Spomladi začne šele počasi upadati. Intenzivnost svetlobe: ko smo dlje izpostavljeni dnevni svetlobi, se pospeši tudi izločanje raznih hormonov – telo tako denimo izloča več endorfinov in serotonina. Ta dva hormona sicer izboljšujeta razpoloženje in poskrbita, da smo aktivni, vendar pa tudi, da smo hitreje izčrpani.

Kdo najbolj čuti pomladansko utrujenost?

Ljudje, ki so občutljivi za vremenske spremembe, ljudje, ki kronično trpijo zaradi nizkega krvnega tlaka, starejši ljudje in kronični bolniki.

Kaj pomaga pri pomladanski utrujenosti?

Ingver spodbudi presnovo. Zjutraj popijte več kozarcev vode z ingverjem in medom. Pripravljeno je zares zelo hitro. Zavrite pol litra vode, vanjo dajte tri rezine ingverja in dodajte še malo medu in soka limone.

Sprememba prehrane

Preveč mesa, sira, sladkorja, alkohola in bele moke obremenjuje organizem in še krepi pomladansko utrujenost. Namesto tega posezite po bazičnih živilih, kot so na primer polnozrnati kruh, krompir, jabolka, hruške, kumara, špinača, oreški in hladno stiskana olja.

Gibanje na soncu

Krvni obtok lahko pospešite tudi brez naprezanja v telovadnicah. Potegnite kolo iz kleti, naoljite verigo in se odpeljite na delo, po nakupih ali pa po otroke v šolo ali vrtec.

Vitalna kura za kožo

Zima se pozna tudi na naši koži. Ta je suha in pusta. Terapija z morskimi učinkovinami pomaga celicam pri obnovi. Hitra rešitev: izmenično prhanje ali pa kopel z morsko soljo. Za kopel potrebujete približno 250 g morske soli, lahko si privoščite tudi sproščanje v zdravilišču.

Podaljšana sezona savnanja

Savna ni primerna le za hladne zimske dni. Prav spomladi se mora telo spopasti z izmeničnimi temperaturami. In na to ga boste najbolje pripravili v savni. Dodatna prednost: okrepljeni imunski sistem se bo lažje ubranil prvih pomladanskih prehladov.

Fotografiji: Shutterstock

Liza - 08/2019

Članek je objavljen v reviji
Liza - 08/2019

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.