Pazljiva izbira živil ni odveč, saj je uravnotežena prehrana s polnovrednimi ogljikovimi hidrati, dobrimi maščobami, kakovostnimi beljakovinami ter vitamini in minerali poglavitna za dobro počutje.

Pomembno je torej, da se o izdelkih, ki jih vsakodnevno vključujemo v svoj jedilnik, dobro poučimo. Nutricionistka Mojca Cepuš, ki jo Slovenija pozna kot ambasadorko vseslovenskega projekta za dobro počutje 1, 2, 3, GREMO!, poudarja: “Kaj točno je v živilu, ki ga kupimo, razkriva seznam sestavin na deklaraciji. Tabela s podatki nam ponuja informacije o kalorijah, ogljikovih hidratih, beljakovinah, maščobah, o soli in podobnem. Oznaki na embalaži pa nam razkrivajo, kako je bilo živilo pridelano.”

“Seveda ni nujno, da je vsa hrana, ki jo kupujete, bio ali eko, dobro pa je, da je tista, ki je pojeste največ, najboljše kakovosti,” svetuje Mojca Cepuš in dodaja: “Na prvem mestu je seveda hrana z domačega vrta, sledi pa ji hrana, ki ima pridobljene certifikate. Poleg načina pridelave je pomembno tudi to, da so živila sezonska, lokalna in seveda sveža, saj bodo le tako vsebovala vsa hranila, ki so v njih naravno prisotna. Prednost lokalnih pridelkov je v tem, da sadež dozori na rastlini, saj tako črpa več hranil iz zemlje. Čas od obiranja do zaužitja je kratek, s čimer preprečimo gnitje in razkroj.”

Strokovnjakinja priporoča še: “Ko kupujete BIO ali EKO živila, se prepričajte, da je na embalaži prava oznaka, ki velja za EU. In ne pozabite – za svoje zdravje smo v največji meri odgovorni sami, zato berite deklaracije in se sami prepričajte, kaj vsebuje hrana, ki jo kupujete.”

Nasveti nutricionistke:

Pri pekovskih izdelkih izberite tiste, ki imajo vsaj 6, še bolje pa 9 gramov vlaknin na 100 gramov izdelka. Vlaknine so neprebavljivi ogljikovi hidrati, ki uravnavajo prebavo, vežejo nase strupe iz črevesja, pospešijo gibanje črevesja, pomagajo pri uravnavanju pritiska in holesterola ter delujejo preventivno pri nastanku raka na črevesju. Več kot jih izdelek vsebuje, bolje je.

Izogibajte se nezdravih sestavin, kot so: hidrogenizirana maščoba ali delno hidrogenizirana maščoba, koruzni sirup, sladkor, umetna sladila. Ne pozabite, da vrstni red sestavin pove, koliko je določene stvari v izdelku. Sestavina, ki v izdelku prevladuje, je napisana prva in tako naprej.

Fotografija: Shutterstock

Liza - 12/2019

Članek je objavljen v reviji
Liza - 12/2019

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.