Moskovska podzemna železnica je začela obratovati leta 1935. Danes metro predstavlja razvejan sistem prog s 182 postajami. 

Sistem sestavlja 12 prog s skupno dolžino 325,4 km. Dnevno se na moskovski podzemni železnici pelje 8,8 milijona potnikov. Delež prometa podzemne železnice v mestu je kar 57 odstotkov vsega potniškega prometa, v velikem sistemu pa je zaposlenih kar 35 tisoč ljudi. Postaje v mestnem središču (znotraj krožne proge) so zaradi arhitekture in poslikav v socialistično (stalinistično) futurističnem stilu ena od moskovskih turističnih znamenitosti ter veljajo za ene od najlepših podzemnih postaj na svetu.

Arbatskaja

Arbatskajo so zgradili leta 1953 na mestu stare podzemne postaje. Je 41 metrov pod zemljo ter je delo treh arhitektov: Leonida Poljakova, Valentina Pelevina ter Jurija Zenkeviča. Za postajo so značilna tla iz rdečega marmorja ter stene, okrašene z ornamenti, cvetličnimi reliefi in čudovitimi lestenci.

Belorusskaja

Podzemna železnica, ki iz središča Moskve vozi v smeri proti Belorusiji, je bila zgrajena leta 1954 in je delo več arhitektov. Notranjost postaje je okrašena z beloruskimi motivi in temami.

Elektrozavodskaja

Ena od najbolj znanih in legendarnih podzemnih železniških postaj v glavnem mestu Rusije je prav gotovo Elektrozavodskaja, ki je bila dokončana leta 1944. Za postajo, ki je mešanica stila art deco in stalinistične arhitekture, sta zaslužna arhitekta Vladimir Šuko in Vladimir Gelfreich.

Kievskaja

Postajo metroja, ki iz središča mesta vozi proti ukrajinskemu mestu Kijevu, so uredili ukrajinski arhitekti, ki so bili izbrani leta 1954 na posebnem natečaju. Motivi na stenah pa so posvečeni, precej prikladno za današnje čase, rusko-ukrajinski enotnosti in prijateljstvu.

Komsomolskaja

Ena od najbolj obremenjenih podzemnih železniških postaj v Moskvi od odprtja dalje leta 1952 je prav gotovo Komsomolskaja, saj je tu vozlišče številnih železniških prog. Čudovita postaja, ki se poklanja ruskim zgodovinskim osebnostim, je mešanica baroka in pozne stalinistične arhitekture.

Majakovskaja

Majakovskaja je bila ena od prvih pomembnejših podzemnih postaj v Moskvi, saj je bila zgrajena pred 81 leti, torej leta 1938. Postaja, ki je mešanica art decoja in futurizma, je znana po svojih 34 mozaikih, ki se skupno imenujejo 24 ur v deželi Sovjetov.

Novoslobodskaja

Postaja, ki so jo odprli leta 1948, je delo znanega ruskega arhitekta Alekseja Duškina, ki je sodeloval pri gradnji različnih podzemnih postaj v Moskvi. Pri Novoslobodskaji je udejanjil svojo dolgoletno željo ter jo okrasil z 32 vitraži.

Park Pobedi

Park Pobedi ali zmage je kar 84 metrov pod zemljo in velja za eno najglobljih železniških postaj na svetu. Postajo so zgradili leta 2003, vendar so jo okrasili v retro stilu, tako da po videzu sovpada z drugimi postajami po Moskvi.

Slavjanski Bulvar

Prekrasna moderna retro podzemna postaja, zgrajena leta 2008, je delo arhitekta Voloviča. Stene postaje so obložene z zelenim kubanskim marmorjem, imenovanim Verde Guatemala.

Taganskaja

Taganskaja, ki je bila odprta leta 1950, je polna poslikav in ornamentov s tradicionalnimi ruskimi motivi.

Fotografije: Profimedia, arhiv

Liza - 17/2018

Članek je objavljen v reviji
Liza - 17/2018

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.