Komaj smo zaključili veseli december in že so na vrata potrkale sezonske razprodaje. Letos so se pričele 6. janauarja. Toda previdno. Razprodaje, pa tudi redni popusti, ponudbe v zadnjem hipu in popusti pred zapiranjem trgovin... lahko se konča precej slabo. Za vašo denarnico! Raje se ubranite teh (vsakodnevnih) 'varčevalnih' pasti.

Vsako leto se prvi delovni ponedeljek po novem letu (letos je bil to 6. januar) začenjajo sezonske razprodaje tekstila in obutve. Kdaj se bodo zaključile, je odvisno predvsem od trgovca, vendar razprodaja ne sme trajati več kot 60 dni.

V primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec, ipd.

A naj bo ponudba še tako vabljiva, dobro premislite in kupujte pametno. V katerikoli trgovini.

Prva past

Veliko trgovin privablja svoje kupce z akcijami, kot so 3 izdelki za ceno 2, ali pa vam za nakupe nad določeno vrednostjo ponudijo ustrezen odstotek popusta (nad 100 evrov 10 %, nad 150 evrov 15 %). Tako vas 'prisilijo', da kupite več, kot bi potrebovali, da bi kar največ 'prihranili'.

Račun: poleg zimske jakne (120 evrov) potem kupite še šal (40 evrov), čeprav imate v svoji omari že tri podobne. Pri 15-odstotnem popustu jakna in šal staneta 136 evrov, če pa bi kupili le jakno, bi ob 10-odstotnem popustu odšteli 108 evrov.

Dejstvo: tako ste zapravili 28 evrov več, namesto da bi prihranili 12 evrov.

Druga past

Vedno znova smo neprijetno presenečeni zaradi cen goriv. Zato smo toliko bolj veseli, če lahko v tujini napolnimo rezervoar za dva centa/liter ceneje – in potem na tamkajšnjem bencinskem servisu kupite še čokoladico ...

Račun: pri 40-litrskem rezervoarju privarčujete 80 centov, čokoladica pa vas stane en evro, saj je dražja kot v običajni trgovini.

Dejstvo: v denarnici imate 20 centov minusa, čeprav ste želeli privarčevati.

Tretja past

Naši poštni nabiralniki se vsak dan polnijo z različnimi reklamnimi ponudbami trgovin.

Posledica: namesto da bi mleko kupili v trgovini za vogalom, se vozite na drug konec mesta, ker je tam mleko za pet centov cenejše.

Račun: pri kartonu mleka (12 litrov) prihranite 60 centov. Za 10-kilometrsko vožnjo tja in nazaj pa porabite približno za 1,10 evra goriva.

Dejstvo: namesto da varčujete, ste zaradi goriva celo 52 centov v izgubi.

Četrta past

Ta hip so zelo v modi kavni aparati, ki pa so tudi zelo dragi. Veliko ljudi se kar dolgo odloča, ali bi kupilo tistega za 799 evrov ali pa mogoče kar tistega za 699. In pri tem pozabijo, koliko 'normalne' mlete kave bi dejansko morali spiti za tak znesek.

Račun: 500 g kave (5 evrov) je dovolj za približno 80 skodelic kave. To je približno 0,625 evra na skodelico (enkraten nakup filtra, ki stane približno 10 evrov, ni vštet). Torej bi se cena kavnega aparata, ki stane 699 evrov, povrnila v 15,3 leta, če bi vsak dan popili dve skodelici kave.

Dejstvo: zanimivo, koliko je lahko vreden kavni užitek.

Zveza potrošnikov Slovenije potrošnikom priporoča

  • Precenite cene! 'Ugodna' cena ni vedno res ugodna, sploh pa ni nujno najugodnejša. Ne verjemite le napisom, ampak se prepričajte sami!
  • Trgovska blagovna znamka ne pomeni nujno tudi najbolj ugodne cene v skupini istovrstnih izdelkov, kot bi morda pričakovali. Pred nakupom vsekakor preverite cene preostalih blagovnih znamk.
  • Bodite pozorni nakupovalci. Cenovne razlike med istovrstnimi izdelki so se zmanjšale, ampak so lahko še vedno zelo velike.
  • Primerjajte cene istovrstnih izdelkov na kilogram, liter. Le tako boste dobili občutek, koliko stane izbrani izdelek v primerjavi z drugimi iste vrste. Kot primer lahko navedemo prihranek, ki ga bi družina lahko imela pri kupovanju kruha: če bi družina namesto sosedovega peciva kupovala sosedov hlebec, bi v letu dni po našem modelu prihranila več kot tisoč evrov. Tudi če se družina za zamenjavo odloči občasno, bo prihranek še vedno velik!
  • Veliko pakiranje ni nujno najcenejše. Primerjava med cenami na kilogram izbranega izdelka v manjšem in velikem pakiranju lahko na vaše presenečenje razkrije, da boste za kilogram izdelka v manjšem pakiranju odšteli celo manj.