Slovenija in tudi Evropa pri elektronskih knjigah močno capljata za ZDA. V Sloveniji e-knjižni trg dosega le 0,0001 odstotka splošnega trga. Zaostajamo v vseh pogojih, da bi se elektronski knjižni trg lahko hitreje razvijal. Nimamo zadostne ponudbe e-knjig, nujno bi potrebovali nakup na en klik in seveda si morajo ljudje nabaviti bralne naprave.

Dr. Miha Kovač, direktor razvoja založbe Mladinska knjiga, je pred tedni v knjigarni Konzorcij pripravil pravo predavanje na temo e-knjig in e-knjigarn. Statistični podatki z njegovega predavanja prikazujejo, da po razširjenosti e-knjig v svetu vodijo ZDA s 16 %, sledi jim Velika Britanija z 9,4 %, pomemben trg pa je tudi v Južni Koreji. Ocene za Slovenijo kažejo, da pri nas prek e-bralnikov bere približno od štiri do pet tisoč ljudi.

V Sloveniji na leto izide približno pet tisoč novih naslovov knjig v tiskani različici in zgolj 200 elektronskih knjig, zato niti ni presenetljivo, da globalne knjigarne v Sloveniji za zdaj ne vidijo prioritetnega trga. Kovač je prepričan, da je treba za to, da bi v Sloveniji zagotovili res­nejšo prodajo e-knjig, izdati vsaj štiri tisoč e-naslovov. A to bo težka naloga. Dejstvo je namreč, da je slovenski trg e-knjig kljub naporom posameznih založb še vedno pri prvih korakih. Mladinska knjiga se je bolj resnega pristopa na trg e-knjig lotila šele lani. Po besedah direktorja razvoja založbe Mihe Kovača so do zdaj izdali 158 knjig v elektronski različici.

Evropa

Na evropskem trgu, ki močno caplja za ZDA, je pet največjih svetovnih trgovcev z e-knjigami: Apple, Barnes & Noble, Google, Kobo in Amazon.

Med velikimi igralci na področju e-knjig sta Amazon ter Barnes & Noble. Kovač je opozoril, da pri Amazonu zaračunavajo približno 70-odstotne rabate manjšim partnerjem, kar pomeni, da avtorju in založniku od prodaje knjige ne ostane kaj dosti, založnik je lahko celo v izgubi. Pri Barnes & Noble pa sicer napovedujejo prihod v Evropo, vendar za zdaj še ni znano, v katere države.

Sicer pa je za zdaj edina spletna knjigarna, ki v Sloveniji po Kovačevi presoji deluje, kot bi morala, Applova (obstaja sicer še več spletnih knjigarn), v kateri so dostopne tudi e-knjige Mladinske knjige. Mladinska knjiga se pri ponudbi svojih e-knjig ne namerava osredotočiti zgolj na eno spletno knjigarno, ampak ima namen svoje knjige ponujati povsod tam, kjer bodo doseženi temeljni standardi kakovosti prodaje knjig, varnosti kupcev ter udobja nakupa.

Težava pri e-knjigah v Sloveniji je tudi cena. Po neki 'kmečki' logiki bi morale biti e-knjige cenejše od tiskanih. No, dr. Kovač je pojasnil, da v Sloveniji visoki davki na e-knjige in višje licenčnine pri prevodih izničijo prihranek pri tisku in distribuciji, zato pri nas cene e-knjig ne morejo biti bistveno nižje od cen žepnic.

Mladinska knjiga bo med drugim januarja zagnala tudi izobraževalni portal http://Ucimte.com, ki bo ponudil tudi nadgradnje tiskanih gradiv ter dodatne vsebine za podporo učiteljem. Po raziskavah sodeč je za današnje mlade najučinkovitejši način učenja, tudi zaradi psiholoških in socialnih razlogov, še vedno kombiniranje med elektronskimi in tiskanimi gradivi, je še dejal Kovač.

Lisa - 4/2013

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 4/2013

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.