Trgovci neprestano tuhtajo, kako bi potrošnike pripravili do tega, da bi zapravili čim več. Preverite katere trike uporabljajo ...

Veliki nakupovalni vozički

'Manipulacija' se začne, še preden primete za prvi izdelek. Nakupovalni vozički so namreč vse večji. V ZDA imajo denimo tudi že prostornino 400 litrov, v Evropi pa večinoma še 'skromnih' 180. Pri napol praznem vozičku imate seveda ves čas občutek, da ste nekaj pozabili kupiti. Naključje pa niti ni, da v večini velikih trgovin pot do blagajne vodi v nasprotni smeri urinega kazalca, kar še poveča njihov prihodek.

Pasti za moške

Ste se kdaj vprašali, zakaj pred velikimi trgovinami običajno stoji še kakšna stojnica s hrano. Dokazano je namreč, da ženske v spremstvu moških kupijo le pol toliko, kot bi sicer. Zato je treba nekako pocartati dragega, da jo počaka.

Zeleni ulov

zelenjava

Tudi če hočete na hitro skozi trgovino, se najprej ustavite pri policah za sadje in zelenjavo. V trgovinah so te običajno na začetku, tam pa se v povprečju zadržimo najdlje, in sicer 1,44 minute. Tako izgubimo občutek za čas in tudi za to, da imamo verjetno doma še kar nekaj sadja in zelenjave.

Lažne ponudbe

Naši možgani so si že zapomnili, da rdeče številke prinašajo popuste. Škoda le, ker so to izkoristili tudi trgovci in včasih pozabimo dobro pogledati, ali je popust res tako zelo visok in ugoden. Pri ugodni ceni tudi spregledamo, da je morebiti izdelek zapakiran v manjšo embalažo, kot na primer, da čokolada ni 100-gramska, temveč le 85-gramska.

Izdelki, ki se hitro 'obračajo'

kruh

Mleko, jajca, kruh – izdelki, ki smo jih dejansko prišli kupit – so običajno na koncu trgovine. Trgovci zanje vedo, da jih bodo tako ali tako prodali. Običajno moramo najprej mimo vseh izdelkov, ki jih sploh nismo nameravali kupiti.

Območje sitnarjenja

Pri blagajni se zadržimo desetkrat dlje kot v posameznih delih trgovine. Ob ponudbi mini čokoladic in podobnega ter dolgočasenju v vrsti postanejo šibki celo odrasli – kaj šele otroci.

Vaša trgovina vas gleda

kartice

Na blagajni seveda izvlečemo še posebno kartico trgovine. Zdi se nam, da z njo prihranimo ogromno. Dejansko imajo koristi predvsem trgovine, saj jim z izdajo osebnih podatkov povemo marsikaj o sebi in svojih navadah.

Kdor pozna te pasti, lahko prihrani veliko denarja

V pravi luči

Nad sadjem in zelenjavo pogosto svetijo prav posebne luči. Rdečkasta svetloba nad mesom prav tako poskrbi, da je meso videti bolj privlačno za oko.

Digitalne cenovne oznake

Lahko se zgodi, da se cene spreminjajo tudi večkrat dnevno, mi pa pozabimo preveriti, ali je popust še tako visok, kot je bil obljubljen v letaku.

Pomirjujoča glasba

Skladbe z 72 utripi na minuto nas pomirjajo, ker v tem taktu utripa tudi naše srce. Ker nas to umiri, smo počasnejši ... in kupimo za 20 % več kot sicer.

Območje iztegovanja

Čisto zgoraj so izdelki za vsakdanjo rabo.

Območje oči

Tu so dragi izdelki.

Območje prijemanja

Ker je večina ljudi desničarjev, so dražji izdelki na desni.

Območje pripogibanja

Poceni izdelki so čisto spodaj, ker terjajo več telesnega napora.

Lisa - 10/2015

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 10/2015

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.