Doktor Google ni zdravnik

8. 10. 2009
Deli
Doktor Google ni zdravnik

Strokovnjaki so ugotovili, da vsak sedmi prebivalec Evrope po internetnih iskalnikih išče pravo diagnozo za svoje zdravstvene težave. A vse skupaj ni tako nedolžno!

Po podatkih raziskave podjetja Harris Interactive se delež uporabnikov, ki na spletu iščejo informacije s področja zdravstva, nenehno veča. Njihov delež med vsemi spletnimi uporabniki je že leta 1998 dosegel 71 odstotkov, v naslednjih petih letih pa se je povzpel na 78 odstotkov.

Izsledki raziskave so pokazali, da so za 54 odstotkov uporabnikov izhodiščna točka za iskanje zdravstvenih informacij portali in iskalniki, 20 odstotkov uporabnikov pa neposredno dostopa do spletnih strani, namenjenih zdravstveni tematiki.

Pomagamo vam z nekaj nasveti, kako do uporabnih informacij na spletu:

  • Kdo je avtor informacij in kakšna je njegova strokovnost?
  • So predstavljene tako pozitivne kot negativne strani?
  • Ali je obravnavana sveža problematika? Zanesljivost informacij preverite še na kakšni drugi spletni strani.
  • Jasnost opozorila: je na spletni strani jasno navedeno, da se zdravstvenih informacij ne sme obravnavati kot nasvetov in kot nadomestilo za obisk pri zdravniku?
  • Ugledni zdravniki ne postavljajo diagnoz po spletu, ne da bi bili prej v osebnem stiku s pacientom oziroma z njim opravili zdravniški pregled. Veliko zdravnikov pa je zelo aktivnih na različnih forumih!
  • O pridobljenih informacijah se posvetujte s svojim zdravnikom. NIKOLI ne uporabljate spleta kot nadomestilo za obisk pri zdravniku.

Prodaja zdravil po spletu

Po podatkih raziskovalnega podjetja Jupiter Research naj bi spletna prodaja zdravil v primerjavi s prodajo drugih izdelkov na področju zdravstva doživljala najhitrejšo rast. Vrednost prodaje, ki je leta 2003 znašala 3, 2 milijarde dolarjev, naj bi se do leta 2007 povišala na 14 milijard dolarjev.

Delež prodaje zdravil na recept naj bi zavzemal komaj štiriodstotni delež. Razlog za tako majhen delež je predvsem to, da to vrsto zdravil največ uporablja tisti segment uporabnikov, katerih delež v internetni populaciji je najmanjši – upokojenci, za katere je tudi značilno, da nimajo ravno velikih dohodkov.

Jupiter Research napoveduje tudi veliko rast internetne prodaje (ljudje bodo zdravilo naročili v spletni lekarni, prevzeli pa ga bodo v pravi lekarni), ki naj bi se v štirih letih povečala za več kot 100 odstotkov, in sicer s 25, 7 milijarde dolarjev na 53, 2 milijarde dolarjev. Da je spletno lekarništvo velik posel, dokazujejo finančni podatki ene izmed največjih ameriških spletnih lekarn – Medco Health je namreč že pred dvema letoma prek spleta ustvaril za 1, 4 milijarde dolarjev prometa.

V Sloveniji lahko na spletu kupujete

na www.lekarnar.com, veliko pa je spletnih lekarn z naravnimi in zeliščnimi zdravili in kozmetiko, na primer

www.apoteka-natura.si.

Novo na Metroplay: Kako hitro in enostavno pripraviti uravnotežen obrok? | Žana Hrastovšek